نو احی مرزی به دستگاه های سوخت یاب الکترونیکی مجهز می شوند

جایگاه ها و نواحی مرزی برای مقابله با قاچاق سوخت که سالانه صدها میلیون دلار از ثروت های ملی را بر باد می دهد به جدیدترین دستگاه های سوخت یاب الکترونیکی مجهز می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، قاچاق انواع سوخت به کشورهای همسایه از معضلات امنیتی و اقتصادی سال های اخیر به شمار می رود.
براساس گزارش ها، سالانه میلیون ها لیتر بنزین و گازوئیل به کشورهمسایه قاچاق می شود و در نتیجه صدها میلیون دلار پول یارانه سوخت، بدین طریق به جیب قاچاق چیان سرازیر می شود.
پس از یکسان سازی نرخ سوخت و نزدیک شدن نرخ بنزین در داخل به قیمت های جهانی، میزان قاچاق بنزین به شدت کاهش یافته است، اما با توجه به تفاوت گسترده قیمت گازوئیل در داخل کشور با کشورهای همسایه، این سوخت هنوز جذابیت فراوانی برای قاچاق چیان دارد.
بر این اساس، تلاش شده است که با استقرار دستگاه های سوخت یاب الکترونیکی در نواحی مرزی، مانع قاچاق فراورده های ارزشمند نفتی شوند.
به گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، احمد مجرد مدیر پخش فرآورده های نفتی در استان آذربایجان غربی در این باره گفت: استقرار این دستگاه ها از سوء استفاده احتمالی به میزان زیادی می کاهد.
مجرد اضافه کرد: دستگاه ساخته شده کاملا تولید داخل بوده و توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان طراحی، ثبت اختراع و ساخته شده است.
وی افزود: این دستگاه می تواند هرگونه فرآورده نفتی جاسازی شده در کف و یا سقف کامیون را از فاصله سه متری تا 300 متری را شناسایی کند، همچنین این دستگاه می تواند با وجود هرگونه موانع و حایل در داخل باک، مقدار سوخت را شناسایی و در کمتر از پنج ثانیه به کاربر اعلام کند.
این مقام مسئول ضمن اشاره به جزئیات فنی این دستگاه گفت: دستگاه سوخت یاب با ایجاد میدان الکترونیکی و خاصیت 2 قطبی می تواند بر اساس نیاز کاربر از یک لیتر تا 1000 لیتر و بیشتر را شناسایی کند.
مجرد اظهار امیدواری کرد: به زودی این دستگاه در کلیه مرزهای تحت پوشش استفاده شود.

انتشاردهنده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: محمدی

کد خبر: 783035

وب گردی

وب گردی