استقبال آموزش و پرورش از همکاری گسترده‌ تر با جشنواره سلول‌ های بنیادی

در راستای برگزاری بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی که به همت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، آموزش و پرورش از همکاری گسترده‌تر با این رویداد استقبال کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست مشترک کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

نشست کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی با حضور مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم وزارت آموزش و پرورش، مسئول بخش دانش‌آموزی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و جمعی از اعضا در محل معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس افشانی ضمن اشاره به همکاری‌های ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و وزارت آموزش‌وپرورش در بخش دانش‌آموزی به ویژه برگزاری المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی فعالیت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی در این حوزه را قابل تقدیر دانست و افزود: معاونت آموزش متوسطه آماده همکاری با ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی جهت ترویج و فرهنگ‌سازی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در بین دانش آموزان سراسر کشور هست.

وی همچنین در زمینه راه‌اندازی و تجهیز پژوهش سرای دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خواستار همکاری بیشتر آموزش‌وپرورش با ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی شد.

سپس نیکویی مسئول دبیرخانه کشوری دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ارائه گزارشی از اولین کارگاه ملی خلاقیت و شکوفایی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و گفت: این کارگاه به همت دبیرخانه کشوری دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز بر پا شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه بالغ بر 300 نفر از دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه از 17 استان کشور در دو محور آموزش و پژوهش به رقابت پرداختند.

به گفته مسئول دبیرخانه کشوری دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تمامی دستاوردهای این کارگاه در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در تاریخ 24-22 در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، به معرض دید عموم قرار داده خواهد شد.

در پایان مسئول بخش دانش‌آموزی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی ترویج و تحقیق را از اهداف کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برشمرد و به ارائه گزارشی از پژوهش سرای های دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت.

وی در پایان خواستار همکاری وزارت آموزش و پرورش در بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی که به همت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود، شد.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در تاریخ 22 لغایت 24 تیر ماه 1396 بازساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 783138

وب گردی

وب گردی