معاون فرهنگی وزیر علوم: دانشگاهیان به آرمانهای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی وفادار هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به نقش محوری دانشگاهیان در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جهاد علمی گفت: دانشگاهیان به آرمانهای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی وفادار هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید ضیاء هاشمی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز در مرقد امام (ره) برگزار شد گفت: بعد از ۲۸ سال راه، یاد و نام امام (ره) در دانشگاهها همچنان زنده است و این مسیر ادامه خواهد یافت و دانشگاهیان همواره در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیشگام خواهند شد.

وی افزود: وحدت کلمه و قانونمندی دو اصل مهم برای دستیابی به توسعه در کشور هستند و امروزه، براساس تاکید امام راحل (ره)، اصل وحدت و قانونمندی در جامعه و بخصوص میان دانشگاهیان با وجود دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات مختلف این دو اصل رعایت می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند اقتدار کشور توسط دانشگاه‌ها تامین می‌شود بنابراین اگر ما اقتدار جامعه را می‌خواهیم باید برای رسیدن به توسعه علمی بر دین، فرهنگ و آرمان‌ها و ارزش‌های خود وفادار باشیم و دانشگاهها امروزه با حفظ این اصول به تلاش علمی خود ادامه می دهند.

دکتر هاشمی افزود: خوشبختانه دانشگاه‌های ما امروز در خدمت به جامعه پیشتاز هستند و در آخرین گزارشی که از دستاوردهای علمی کشور منتشر شده است، ۱۸ دانشگاه کشور در زمره دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته و تعداد مقالات علمی از مرز ۵۰ هزار نیز گذشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خاطرنشان کرد: امروزه خوشبختانه دانشگاهیان مسیر و توسعه پیشرفت خود را پیدا کرده‌اند و پس از توسعه کمّی دانشگاه‌ها امروزه توسعه کیفی را با قدرت ادامه می دهند و با تعامل سازنده با دانشگاههای معتبر جهان، در آخرین مرزهای دانش و فناوری حرکت می کنند.

کد خبر: 783146

وب گردی

وب گردی