دکتر اسکندری: حضور «عزیزی» و «صمدی یزدی» در هیات‌امنای دانشگاه آزاد قانونی است

سرپرست مرکز چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور فریدون عزیزی و صمدی یزدی در هیئت‌امنای دانشگاه آزاد قانونی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، صالح اسکندری سرپرست مرکز چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مصاحبه رئیس سابق دانشگاه آزاد درباره جلسه سوم اردیبهشت هیئت‌امنای این دانشگاه، اظهار داشت: دوره آقای دکتر فریدون عزیزی و دکتر صمدی یزدی از زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به پایان رسیده بود و ایشان طی نامه‌هایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته بودند که درباره جانشین این افراد تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: پس از حضور دکتر ولایتی و حکم مقام معظم رهبری مجددا رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند تا درباره جانشینی اعضای هیئت امنا تصمیم‌گیری شود و اتفاقا همان افرادی را که مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مدنظرشان بود و در نامه‌های قبلی به شورا معرفی کرده بودند، یعنی آقایان فریدون عزیزی و دکتر صمدی یزدی را معرفی کردند، البته این نامه‌ها هنوز در شورا مطرح نشده است.

اسکندری با اشاره به رویه و سنت جاری در هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در گذشته رویه دانشگاه بر این بود تا زمانی که جانشین اعضای هیئت امنا مشخص نمی‌شد، به اینکه کارایی هیئت امنا مورد خدشه قرار نگیرد، اعضای سابق به وظایف و ماموریت خود عمل می‌کردند و در این زمینه ماده 10 اساسنامه دانشگاه هیچ‌گونه تصریحی ندارد که حتما بایستی جایگزین مشخص شود.

سرپرست مرکز چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه در ادامه با اشاره به اظهارات میرزاده گفت: اساسا خود آقای میرزاده به عنوان دبیر هیئت امنا این دو عضو محترم را برای جلسه سوم اردیبهشت که درباره رئیس دانشگاه تعیین تکلیف شد، دعوت کردند.

سرپرست مرکز چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اتفاقا در دوره ریاست آقای میرزاده دوبار جلسه هیئت امنا در بهمن ماه و 18 اسفند تشکیل شد که در هر دو جلسه آقایان صمدی یزدی و فریدون عزیزی به دعوت آقای میرزاده به عنوان دبیر هیئت امنا حضور داشتند، در مباحث مشارکت فعال کردند و رای دادند که اتفاقا در جلسه 18 اسفند موضوع مهم بودجه دانشگاه آزاد مطرح شد.

وی افزود: چگونه ایشان برای موضوع مهمی مثل بودجه 10 هزار میلیاردی دانشگاه آزاد حضور آقایان صمدی یزدی و فریدون عزیزی را قانونی می‌دانند، اما همین افراد در زمان تعیین تکلیف ریاست دانشگاه حضورشان غیرقانونی است؟

اسکندری در پایان با تشریح روند قانونی برگزاری هیئت امنا در سوم اردیبهشت گفت: در این جلسه 5 نفر به عزل آقای میرزاده رای دادند که اکثریت محسوب می‌شوند و به آقای میرزاده یک هفته فرصت دادند تا استعفا دهد.

وی با اشاره به صورتجلسه هفدهیمن اجلاس فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این جلسه رئیس اعلام می‌کند با توجه به اینکه براساس بندهای اساسنامه جلسه با حضور 7 نفر از 9 نفر اعضا رسمیت داشته به کار خود ادامه می‌دهد و در نهایت رای‌گیری به عمل می‌آید و با اکثریت 5 رای مثبت به آقای میرزاده فرصت داده می‌شود تا استعفا دهد و آقای دکتر نوریان به عنوان سرپرست انتخاب می شوند.

منبع: تسنیم

انتشاردهنده: اخوندی

کد خبر: 783156

وب گردی

وب گردی