فعالیت  ۲۲۸۸ پایگاه اورژانس در سراسر کشور

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به فعالیت تعداد ۲۲۸۸ پایگاه در سراسر کشور گفت: هم اکنون تعداد ۱۳۷۰پایگاه جاده ای، ۸۴۸ پایگاه شهری، ۳۲ پایگاه هوایی، ۳۵پایگاه روستایی و تعداد ۲پایگاه هوایی در کشور فعال هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیرحسین کولیوند گفت : در سراسر کشور حدود۳۶۰ کانکس وجود دارد که از سال گذشته اقداماتی را برای حذف این کانکس ها به عمل اورده ایم.

وی افزود:جمع آوری کانکس ها در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیماران و خدمات دهی بهتر و همچنین یکسان سازی سازه های اورژانس، امنیت و نگهداری بهتر تجهیزات پزشکی از اواخر سال گذشته در سراسر کشور در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: با حذف کانکس ها کیفیت ارائه خدمات اورژانسی به مردم ارتقاء پیدا می کند و نیروهای اورژانس نیز که بصورت شبانه روزی در فصل گرما و سرما ارائه خدمت می کنند از مکان بهتری برای اسکان، پذیرش بیمار و مکان مناسب برای نگهداری تجهیزات پزشکی اورژانسی برخوردار خواهند شد.

دکتر کولیوند با اشاره به فعالیت تعداد ۲۲۸۸ پایگاه در سراسر کشور تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۱۳۷۰پایگاه جاده ای، ۸۴۸ پایگاه شهری، ۳۲ پایگاه هوایی، ۳۵پایگاه روستایی و تعداد ۲پایگاه هوایی در کشور فعال هستند.

وی افزود: تعداد ۳۵۸ کانکس اورژانس در سراسر کشور وجود دارد که تاکنون ۲۵٪ درصد از این کانکس ها طی قراردادی که با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور منعقد شده و هزینه ساخت این سازه ها توسط دانشگاه های علوم پزشکی و توسط سازمان اورژانس تامین می شود.

دکتر کولیوند ادامه داد:با رایزنی هایی که با شهرداری، خیرین و ستاد اجرائی فرمان امام (ره)داشته ایم امیدواریم تا پایان سال ۹۶ تمامی کانکس ها از حوزه اورژانس جمع آوری و سازه مناسب که بتوان خدمات بهتری را به مردم ارائه داد بسازیم و در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر سازمان هایی همچون شهرداری و کمک خیرین هستیم.

دریافت کننده وانتشار:نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 783179

وب گردی

وب گردی