توسعه کارآفرینی در ورزش با برگزاری اولین دوره از مسابقات " از ایده تا کارآفرینی " در آموزشکده سما تهرانسر

به گزارش ایسکا نیوز،با توجه به اهمیت بحث ورزش در زمینه اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه تولید و اشتغال و نیز به جهت اهمیت این امر در زمینه تعالی دانشجویان، مساعد نمودن شرایط برای کسب و کار در جهت نیل به اهداف فوق، ضروری می باشد. در این راستا آموزشکده سما تهرانسر برای اولین بار مسابقه " از ایده تا کارآفرینی" را در راستای توسعه کارآفرینی در ورزش و کاربردی نمودن واحد درسی " تهیه و کاربرد مواد آموزشی در تربیت بدنی" با حضور مدیریت تربیت بدنی و سلامت سازمان سما، جمعی از اساتید برجسته کارآفرین در زمینه تربیت بدنی و جمع کثیری از دانشجویان رشته تربیت بدنی برگزار نمود.

نکته قابل توجه این بود که تمامی عوامل اجرایی این مسابقه را دانشجویان رشته تربیت بدنی تشکیل می دادند که توانستند این دوره از مسابقات را بدون تحمیل هیچ هزینه ای به آموزشکده و از طریق تعامل با بانک کارآفرینی برای اهدای جوایز به نفرات برتر اجرا نمایند.
محمد جواد برزگر مدیر گروه تربیت بدنی آموزشکده که سرپرست برگزاری این دوره از مسابقات بود، با تاکید بر اهمیت بررسی فرصت های زیر بنایی برای کارآفرینی در کشور، گفت:«کارآفرینی ورزشی با ایفای نقش موثر در توسعه کسب و کار، رفاه و نیز توسعه سلامت و مشارکت در ابعاد گوناگون جامعه می تواند نقش مهم و برجسته ای در توسعه کشور داشته و به تدوین راهکار در توسعه کارآفرینی کمک نماید.»
ایده های جالب دانشجویان که برخی در آینده و با پیگیری مسئولان آموزشکده تهرانسر و توجه ویژه برخی فدراسیون ها به زودی امکان ثبت را خواهد داشت، به گونه ای بود که همگی بیانگر فکر خلاق دانشجویان در جهت تسهیل کارها و نیز استفاده بهینه از ضایعات بودند.

تی شرت خنک کننده دوچرخه سواران، ساعت مچی نجاتگر، کمربند دوسویه کاراته، شاتل بدمینتون مخصوص دید در شب، طراحی جدید و خلاق کیف حمل راکت، محافظ لگن کودکان در اسکیت، ماشین پدالی چهارنفره، تخته انعطاف قابل حمل مخصوص دانش آموزان و ... از مواردی بودند که در این مسابقه مورد داوری توسط کمیته داوران قرار گرفتند.
خانم مظفری با طراحی شاتل بدمینتون مخصوص دید در شب، خانم وکیلی با طراحی ساعت مچی نجاتگر، آقای محقق منتتظریانی با طراحی کمربند دو سویه کاراته نفرات برگزیده این مسابقه بودند که جوایزی از سوی بانک کارافرینی به آنها اهدا شد.
منتشرکننده:امین محمودی نیا
کد خبر: 783251

وب گردی

وب گردی