بورس در 3 ماه سوم سال سبزپوش می شود/صنایع سودده در مجامع مشخص شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی های انجام شده حاکی از بهبود روند بازار در دوران بعد از برگزاری مجامع است و به طور قطع بازار از شهریور تا دی ماه روند بهتری را سپری می کند.

هاشم باروتی در گفت و گو با ایسکانیوز دلیل افت چند روزه شاخص کل در بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: نزدیک شدن به فصل مجامع یکی از دلایل منفی شدن روند بازار است زیرا سهامداران تمایل چندانی به حضور در مجامع ندارند و همچنین با توجه به رکود حاکم پیش بینی می شود شرکت ها سود چندانی را بین سهامداران تقسیم نخواهند کرد.
وی در ادامه بیان کرد: عدم آگاهی سهامداران از قیمت در نظر گرفته شده در زمان بازگشایی سهام بعد از برگزاری مجامع باعث شده تا به مجمع ورود پیدا نکنند و با همین قیمت موجود اقدام به فروش سهام کنند.
باروتی به صنایعی که بیشترین سود را در زمان برگزاری مجامع به سهامداران پرداخت می کنند، گفت: براساس پیش بینی ها پالایشگاه و نیز پتروشیمی ها از جمله صنایعی هستند که سود مناسبی را در اختیار سهامداران قرار خواهد داد اما در مجموع این صنایع هم مشابه سالهای گذشته سود چشمگیری را به سهامداران پرداخت نمی کنند.
کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سرمایه تا پایان ماه رمضان افزود: بازار تا پایان ماه جاری با نوسان چندانی همراه نخواهد بود و روند کنونی را طی خواهد کرد.
وی درخصوص وضعیت معاملات بازار در زمان بعد از برگزاری مجامع اظهار داشت: این امر وابسته به برخی از مولفه های موجود است اما پیش بینی های انجام شده حاکی از بهبود روند بازار در زمان بعد از برگزاری مجامع است و به طور قطع بازار از شهریور تا دی ماه روند بهتری را سپری می کند.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 783310

وب گردی

وب گردی