نمایشگاه دائمی آثار هنری «نگار مکتب خانه»، به مناسبت ایام مبارک ماه رمضان، ساعات کاری خود را تغییر داده و شب­ها از افطار تا سحر میزبان علاقمندان آثار هنری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کتابشهر ایران، با اجرای طرح افطار تا سحر «نگار مکت خانه»، این نمایشگاه میزبان محسن هاشمی رفسنجانی، عضو منتخب شورای شهر تهران و شهروندان و خانواده های تهرانی است.

محسن هاشمی در بازدید از نگار مکتب­خانه، ضمن تقدیر از ایده برپایی این نمایشگاه، آثار به نمایش درآمده در این گالری را بیانگر ذوق و استعداد سرشار هنری هنرمندان ایران زمین توصیف کرد.

در این نمایشگاه آثار بیش از 70 هنرمند برجسته نقاشی، نقاشیخط و خوشنویسی کشور از جمله جلیل رسولی، سهراب سپهری، نصرالله افجه‌ای، محمدعلی ترقی‌جاه، احمد وثوق احمدی، کامبیز درمبخش، حسن روح الامین، هادی روشن‌ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس‌الدین غازی، عطاءالله ذی‌نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان به‌نمایش درآمده است.

به گفته حامد شفیق، مدیرعامل کتابشهر این نمایشگاه با عنوان ابداعی نگارمکتب­خانه (schoollery) به همت کتابشهر ایران برگزار شده است. وی مخاطب اصلی این نمایشگاه را دانش­آموزان خواند و ایجاد فرصت برابر برای آشنایی با آثار هنری فاخر و یادگیری حرفه­ای هنر را از جمله نقاط قوت و قابل تاکید این نمایشگاه خواند.

شفیق تاکید کرد: از ابتدای فعالیت نگارمکتب­خانه تا به امروز، بیش از 20 هزار دانش آموز تهرانی از 50 مدرسه تهران از این نمایشگاه بازدید کرده­اند، همچنین بیش از 3 هزار دانش آموز در ورکشاپ­های نقاشی، نقاشیخط و خوشنویسی که با حضور استادان برجسته هنرهای تجسمی در این گالری برگزار شده، شرکت کرده­اند.

نمایشگاه نگار مکتب خانه، در شب­های رمضان سال جاری همه روزه از افطار تا سحر به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهار راه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی سرچشمه، ‌پذیرای دانش ­آموزان و شهروندان تهرانی است. علاقمندان به آثار هنری برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی کتابشهر ایران به نشانی www.ketabshahr.com و کانال تلگرامی ketabeshahrNN@ مراجعه کنند.

500

کد خبر: 783317

وب گردی

وب گردی