هنرمندان ۵ رشته مختلف صنایع دستی با هماهنگی و مشارکت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور پیدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، پویا محمودیان مدیرکل صادرات این معاونت، گفت: با هماهنگی و تلاش‌های صورت گرفته از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور امسال موفق شدیم امکان حضور هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی را از دوشنبه ۸ خراد ماه به مدت ۲۰ شب در نمایشگاه قرآن در تهران فراهم کنیم.

او با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه ۸ خرداد ماه در محل مصلی تهران با حضور مسئولان و شرکت کنندگان در نمایشگاه برگزار شد، افزود: در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن، ۵ هنرمند صنایع دستی کشورمان در رشته‌های تابلو چرم با مضامین مذهبی، تراش سنگ‌های قیمتی، جلد کتاب‌های قرآن، میناکاری و قلمکار و زیورآلات سنتی از ساعت ۶ تا ۱۲ شب در ۵ غرفه با فضای ۹ متر به مدت ۲۰ شب حضور خواهند داشت.

وی افزود: در کنار غرفه‌های صنایع دستی در نمایشگاه قرآن تعدادی از آثار اساتید برجسته کشور در قالب تابلوهای معرق و منبت با موضوعات مذهبی به عنوان گروه «ایران سرا» به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی اضافه کرد: هنرمندان شرکت کننده محصولات صنایع دستی مرتبط با موضوعات قرآنی خود را در این نمایشگاه به نمایش عمومی گذاشته‌اند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۸ خرداد ماه به مدت ۲۰ شب در محل مصلی امام خمینی (ره)، سالن شبستان برگزار می شود.

500

کد خبر: 783415

وب گردی

وب گردی