افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه تقی‌آباد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مشخصات تقاطع غیرهمسطح سه راه تقی‌آباد را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا جاوید صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان 110 پروژه عمرانی، فرهنگی و... در منطقه 20 و افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه تقی‌آباد با بیان اینکه سرانه‌های زیرساختی در این دوره مدیریت 12 ساله در منطقه 20، 2 برابر شده است، گفت: ما در این دوره مدیریت شاهد افزایش 50 درصدی سرانه‌های زیربنایی شهر تهران اعم از تقاطع‌سازی، ساخت تونل، شبکه آب‌های سطحی و... بوده‌ایم.

وی با اشاره به انتقادات به پروژه‌های عمرانی شهر که از سوی برخی افراد مطرح می‌شود، گفت: خدا به ما انصاف عطا کند که انتقادات صریح و دلسوزانه داشته باشیم که ما نیز از این نوع انتقادات استقبال می‌کنیم اما بین انتقاد و عداوت تفاوت زیادی وجود دارد و امیدوارم منصفانه به عملکردها نگاه شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ویژگی‌های پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه تقی‌آباد با بیان اینکه تقاطع جاده ورامین – تهران با جاده تهران – امین‌آباد موسوم به سه راه تقی آباد از جمله تقاطع‌های پرتقاضای سفر است که در بیشتر ساعات شبانه‌روز با ترافیک سنگین مواجه است، گفت: از سوی دیگر با اتصال بزرگراه امام علی (ع) به شبکه معابر موجود در منطقه 20، بار ترافیک سه راه تقی‌آباد در مسیرهای شمال به جنوب و جنوب به شمال روند و به رشدی داشته است و احداث یک پل و همچنین یک زیرگذر در این تقاطع لازم بود به همین دلیل این پروژه در مدت زمان 28 ماه با رفع معارضات تاسیساتی تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

جاوید درخصوص مشخصات فنی پروژه گفت: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح تقی‌آباد شامل یک پل اصلی و یک زیرگذر جنوب به شمال است که پل روگذر سازه‌ای با پایه بتونی و عرشه فلزی به طول 65 متر است و طول کلی آن با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی به 400 متر می‌رسد، عرض پل 12 متر بوده و از سه دهانه برخوردار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: عرض زیرگذر حدود 8 متر بوده و برای اجرای آن 155 حلقه شمع حفاری و بتون‌ریزی شده است و لازم به ذکر است که با اجرای این پروژه گردش‌های ترافیکی شمال به شرق برای دسترسی تهران به امین‌آباد و جنوب به شرق ورامین به بزرگراه امام علی (ع) نیز در محل تقاطع تامین شده است که این مساله سبب کاهش بار ترافیک در ساعت اوج تردد و همچنین کاهش زمان سفرهای درون شهری و برون شهری می‌شود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 783419

وب گردی

وب گردی