عبادی: دولت با دیپلماسی جلوی تحریم های جدید را بگیرید

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه تاکید کرد: دولت با دیپلماسی مناسب، مانع اعمال تحریم های جدید شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمدباقر عبادی در نشست علنی امروز(چهارشنبه 10 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با عرض تسلیت رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مشارکت مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تشکر می کنم که مثل همیشه بالاترین مشارکت ها را در کشور داشتند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم منتخبان ملت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در خدمت به مردم و پاسداری از آرمان های انقلاب موفق باشند.

وی گفت: جناب آقای رئیس جمهوری شما رئیس جمهور همه مردم هستید و خواهید بود، زمانی که شنیده می شود در برخی سازمان ها و ادارات نسبت به کسانی که به شما رای نداده اند بی مهری می شود، شایسته شأن دولتی که ادعای اعتدال و حقوق شهروندی را دارد، نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جناب آقای رئیس جمهور امیدوارم در چهارسال آینده به وعده های خود جامعه عمل بپوشانید، خصوصا نسبت به استان مظلوم خراسان جنوبی که مورد بی مهری های زیادی توسط دولت قرار گرفته است.

این نماینده تاکید کرد: هنوز برای راه آهن بیرجند و استان خراسان جنوبی هیچ کاری صورت نگرفته است و علارغم وعده های مکرر هنوز راه آهن عملیاتی نشده است، معادن و صنایع استان رونق کامل نخواهد یافت مگر اینکه راه آهن در این استان عملیاتی شود اما در صورتی که صنایع و معادن رونق پیدا نکند جوانان کماکان جویای کار مجبور به مهاجرت از استان به شهرهای بزرگ کشور خواهند بود و شهرهای کشور گرفتار مهاجرت و حاشیه نشینی می شود.

عبادی افزود: خشکسالی کمر استان خراسان جنوبی را شکسته است، هنوز برای انتقال آب جز دادن وعده هیچ اتفاقی نیافتاده است، سهل انگاری وزیر نیرو در این زمینه مشخص است.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه عنوان کرد: آقای رئیس جمهور وعده داده بودید تحریم های دیگر را بردارید، لغو تحریم های گذشته پیش کش با دیپلماسی جلوی تحریم های جدید را بگیرید.

این نماینده تاکید کرد: وزارت خارجه جز در مورد برجام که دونده ظاهر شده در بقیه امور کم تحرک بوده است، در ارتباط و دیپلماسی با همسایگان موفق نبوده است، نمونه آن را اخیرا شاهد بودیم، آنچه در سفر اخیر رئیس جمهور آخر به منطقه اتفاق افتاد نشان نبود دیپلماسی درست توسط دولت است.

وی گفت: از جمله مشکلاتی که در وزارت خارجه وجود دارد نبود رویکرد اقتصادی در سفارتخانه ها است، کسانی را به عنوان سفیر انتخاب کنید که رویکرد اقتصادی داشته باشند تا بتوانم صادرات خود را افزایش ، تولید ایجاد و رونق در کشور بیشتر شود.

عبادی خطاب به وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: وضعیت راه های استان خراسان جنوبی مناسب نیست و لازم است برای اتمام پروژه‌ها مخصوص جاده بیرجند اقدام شود،

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از گازرسانی به روستاهای استان خراسان جنوبی گفت: بسیاری از روستایی ها از حداقل ها برخوردار نیستند و لازم است به عشایر استان که مرزبانان بزرگ نظام هستند توجه ویژه صورت گیرد، با وجود اینکه شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، از نبود زیر ساخت های مناسبی شهری رنج می برد و بار همه استان را به دوش می کشد لازم است به شهرداری بیرجند توجه ویژه شود.

وی خطاب به وزیر کشاورزی عنوان کرد: با توجه خشکسالی های متعدد و مشکلات معشیت روستایی تسهیلات ارزان قیمت برای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی اختصاص یابد و محصول استراتژیک استان خراسان جنوبی یعنی زرشک به صورت تضمیمی خریداری شود یا برای تثبیت قیمت این محصول بخشی از آن توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موسسات مالی کشور به واسطه عدم نظارت بانک مرکزی دچار چالش شده اند، اظهار داشت: موسسه مالی کاسپین دچار بحران شد مالباختانگان سرمایه خود را دور از دسترس می بینید فریاد اعتراض دارند انتظار داریم رئیس جمهور دستور دهد تا بانک مرکزی به تعهدات خود عمل و مشکل پیش آمده را حل کند.

302/302

کد خبر: 783452

وب گردی

وب گردی