بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی

کمیسیون امنیت ملی مجلس دربیانیه ای از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی حمایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی حمایت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

اعتصاب غذای 41 روزه اسرای فلسطینی که یکی از بزرگترین اعتصاب های غذای زندانیان فلسطینی در تاریخ به شمار می آید، یک حماسه بزرگ و یک درس زندگی برای همه آزادگان و جویندگان عزت و کرامت جهان است. در نگاه نخست زندانیان، اسیر دشمن و دنیای آنها به یک بند محدود است و از امکانات لازم برای رویارویی با دشمن ستمگر و جبار برخوردار نیستند، اما این شرایط در فلسطین با اراده زندانیان مومن به عدالت راهشان و معتقد به اینکه راه عزت و کرامت، بن بست و تسلیم ندارد، کاملا دگرگون شد و بند، به میدان و صحنه مبارزه و روزه، به ابزاری برای جنگ بر ضد بیدادگری دشمن غدار صهیونیستی تبدیل شد و دشمن در مقابله با این ایمان سترگ راهی جز پذیرش خواست زندانیان در پیش نداشت.

اسرای فلسطینی با خلق این حماسه بزرگ با امکانات محدود خود برای جامعه فلسطینی الگوی جدیدی ساختند و آن را به میدان آوردند و به مفهوم مبارزه بر ضد دشمن صهیونیستی حیات جدیدی بخشیدند و دشمن را نگران آغاز انتفاضه جدیدی به رهبری اسرای در بند کرد و این واقعیت محاسبات سیاسی و امنیتی تل آویو را تغییر داد و به تسلیم در برابر خواست انسانی اسرا وادار کرد.

در این رویارویی بزرگ که 1400 اسیر از گروه های جهادی مختلف شرکت کردند، ترفندهای دشمن با وعده و وعید به رهبران این یا آن گروه، برای از بین بردن وحدت اسرا و فرماندهی متحد آنها، تلاش های بسیاری کرد اما دشمن شناسی اسرا و درک سیاسی بالای آنان این فرصت را از دشمن گرفت و شکی نیست که این دستاورد تحقق نمی یافت اگر این وحدت کلمه حفظ نمی شد و حکمت زندانیان در بند فلسطینی بر تدبیر دشمن غلبه پیدا نمی کرد.

شکی نیست که این اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی از حجم وسیع نقض مقررات بین المللی از سوی دشمن صهیونیستی به ویژه کنوانسیون های ژنو و حقوق بشر دوستانه پرده برداشت و این واقعیت همه آزادگان جهان به ویژه سازمان های غیردولتی را مکلف می سازد تا از احقاق حقوق اسرا و جامعه فلسطینی به طور جدی تر دفاع کنند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران به نمایندگی از ملت قهرمان و آزاده ایران ضمن حمایت مجدد از مبارزات به حق مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست، این دستاورد ارزشمند را به همه گروه های مقاوم فلسطینی تبریک گفته و یک بار دیگر اعلام می کند که ادامه راه مقاومت، تنها راه شکست دادن دشمن صهیونیستی است و از همه آزادگان جهان می خواهد تا آزادسازی کامل فلسطین به تکلیف خود در حمایت از مقاومت عمل کنند و این راه را بر رهرو سازند.

302/302

کد خبر: 783476

وب گردی

وب گردی