برگزاری کارگاه تفسیر سوره حمد در دانشگاه آزاد اسلامی جویبار

کارگاه تفسیر سوره مبارکه حمد با محوریت تفسیر حضرت امام خمینی (ره) با حضور اعضای هیأت رئیسه، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در ماه رمضان در حال برگزاری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن قلی‌پور، مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد جویبار ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: کارگاه تفسیر سوره حمد در قالب ششمین دوره طرح قرآنی رمضان (بهار قرآن) با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی با ارتقای بعد معنوی دانش استادان و کارکنان این دانشگاه و بهره‌مندی بیشتر از فیوضات این ماه عزیز در حال برگزاری است.

او ادامه داد: این کارگاه تا پایان ماه رمضان به‌طول می‌انجامد و گواهینامه کارگاه آموزشی به مدت 16 ساعت صادر و به شرکت کنندگان تقدیم خواهد شد.

قلی‌پور گفت: ماه مبارک رمضان ماه روزه داری است. خداوند روزه داری را در ماه مبارک رمضان واجب کرده است. در امت های قبل هم روزه داری واجب بود. خداوند می فرماید روزه از من است و من پاداش روزه هستم . همچنین ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است پس ما باید انس بیشتری با قران در این ماه داشته باشیم .

او رمضان را جز برترین ماه ها در طول سال خواند و گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول رحمت خاص پروردگار و نزول برکات و امرزش برای روزه داران واقعی و ماه استغفار است. و سفارش زیادی برای استغفار در این ماه شده است. بهترین زمان استغفار زمان سحر است.

او ابراز امیدواری کرد، از خداوند بخواهیم به همه ما توفیق عنایت فرمایند که جزء روزه داران راستین باشیم تا بتوانیم از فضایل این ماه به خوبی استفاده کنیم. طبق بیان امام صادق (ع) شاخصه لازم روزه دار بودن واقعی این است که در کنار تحمل تشنگی و گرسنگی چشم، گوش، زبان ما و همه اعضاء و جوارح ما باید روزه دار باشد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد جویبار دیگر برنامه های ایام ماه مبارک رمضان را برپایی نماز جماعت هر روزه در مسجد صاحب الزمان (عج) به همراه قرائت ادعیه ماه رمضان در مسجد بین نمازگزاران و برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقه پیامکی رایحه بهار رمضان ( ویژه اساتید و کارکنان) اهدای یادبود به 3 نفر از برندگان تشویق و تجلیل از فعالان نماز ( اساتید- کارکنان- دانشجویان )، برگزاری یک دوره مسابقه نقاشی فرزندان ( اساتید و کارکنان) واهدای جوایز به سه نفر منتخبان این مسابقه و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز در ایام مبارک رمضان برشمرد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 783492

وب گردی

وب گردی