مسابقه عکس رمضان در حوزه فناوری برگزار می‌شود

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: مسابقه عکس رمضان با هدف توجه بخشی و ثبت آداب و رسوم فرهنگی ایرانیان در ماه رمضان بر بستر فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به برگزاری مسابقه عکس رمضان گفت: این مسابقه با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای تلفن همراه در نظر دارد تا به منظور توجه بخشیدن و ثبت آداب و رسوم ماه مبارک رمضان را در قالب تصویر جمع آوری و ذخیره سازد و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت ارتباط بین فناوری و فرهنگ، زمینه بهره‌مندی هرچه بیش‌تر از ظرفیت تولید محتوا را برای فضای مجازی فراهم آورد.

کرمی با اشاره به برگزاری این مسابقه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: تولید محتوای دیجیتال مبتنی بر مذهب، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی یکی از زمینه های بسیار ارزشمند ایجاد اشتغال و توسعه در حوزه اقتصاد دانش بنیان در کشور است که در صورت سرمایه‌گذاری و هدایت استعدادهای برتر کشور می‌تواند زمینه پیشرفت کشور را فراهم آورد و از سویی، وجود فرهنگ های مختلف در کشور و آداب و رسوم بی شمار در برگزاری مناسبت های فرهنگی و مذهبی ضمن آنکه زمینه ارتباط و تعامل بیشتر جامعه ایرانی است، زمینه توسعه تولید محتوا برای فضای مجازی و کسب وکار نیز به شمار می‌رود.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، اساس مسابقه عکس رمضان را فعالیت در حوزه افزایش تولید محتوای دیجیتال مبتنی بر تلفن همراه دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال هنری، تاریخی، فرهنگی و کاربردی، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه مستندسازی آداب و رسوم ایرانی و دینی، بسترسازی در جهت آموزش و توانمندسازی و افزایش ارتباط و تعاملات فرهنگی اسلامی در میهم عزیزمان از اهداف این مسابقه است.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: امیدواریم با این اقدام بانکی مملو از تصاویر دیجیتال از فرهنگ رمضان مردم عزیزمان ایران جمع آوری نماییم و این بانک زمینه تکمیل محتوای مناسب برای فضای مجازی و برخط فرهنگی اجتماعی مذهبی کشورمان باشد؛ دایره المعارفی که با تکمیل شدن بتواند زمینه ضمن ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر زمینه جذب گردشگران را فراهم نموده و کسب وکارهای مرتبط در این موضوع را رونق بخشد.

کرمی با اشاره به ثبت‌نام در این مسابقه گفت: این مسابقه به همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان انجام میپذیرد. علاقمندان به ثبت نام در این مسابقه میتوانند به سایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری به آدرس http://www.Farhang.isti.ir و همچنین http://www.irangashtco.com مراجعه کنند و ضمن نصب نرم افزار مربوطه تصاویر و عکس های خود را بارگذاری کنند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 783527

وب گردی

وب گردی