سید حسن خمینی:جهل دشمن همه انسان هااست

تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) گفت: در زندگی شخصی ، خانوادگی ، اجتماعی و سیاسی هرچقدر بیشتر به جهالت توجه کنیم موجب تعقل و تفکر خواهد شد چراکه دشمن همه انسان ها جهل است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد بزرگداشت امام شامگاه چهارشنبه به همراه دبیرکل و مسوول سازمان جوانان هلال احمر در حسینه جماران حضور یافته بود طی سخنانی گفت: در کنار مسوولیت اجتماعی، علم خود را باید بالا ببریم زیرا که این کار موجب توانمندی بیشتر انسان می شود.
وی گفت: هر آنچه خیر در عالم است ریشه آن در تعقل است، ریشه شر در جهل است.
وی ادامه داد: باید پایه های علمی خود را بالا ببریم چرا که خیر در آن است. جامعه ای که در سیر صعودی گام برمی دارد وامدار این چنین جامعه ای تحصیلکردگان، نخبگان و علمای آن جامعه هستند.
وی گفت: کسانی که اهتمام ندارند حقی که برگردنشان است نه تنها ادای دین نخواهند کرد بلکه از اسلام واقعی نیز بدور خواهند بود.

خمینی به جوانان هلال احمر و دیگر اقشار توصیه کرد: همه نسبت به محیط اطراف خود مسوولیت داریم و لذا باید در جوامعی که زندگی می کنیم نسبت به کمک به همنوعان ، مستضعفان و نیازمندان اهتمام ویژه ای داشته باشیم و در مسیری که وظیفه ای به عهده ما گذاشته شده نسبت به یکدیگر پیشی گرفته چرا که خیر دنیا و آخرت در آن است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر پیش از سخنان سیدحسن خمینی در سخنان کوتاهی گفت: این جمعیت برای کمک به مردم و محرومان و نیازمندان برپا شده و اهدافی را که اسلام و امام (ره) تاکید کرده دنبال می کند.
مصطفی محمدیون گفت: حضور جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان در این مکان تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و پیروی از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای است.
وی کمک به راه ماندگان ، سیل زدگان ، آسیب دیدگان در طوفان و دیگر مصائب را از جمله اهداف اصلی جمعیت هلال احمر برشمرد.

خبرنگار:درخشان/تایید:نقاشی

کد خبر: 783656

وب گردی

وب گردی