200 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در حال حاضر 200 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند و هر یتیم به طور متوسط پنج حامی دارد.

‌به گزارش ایسکانیوز علی‌محمد ذوالفقاری در برنامه ضیافت افطار با مددجویان کمیته امداد و خیران با اشاره به وجود یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام، اظهار کرد: حامیان سال گذشته حدود 404 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به ایتام تحت پوشش خود کمک کردند و امیدواریم که حامیان هم راستا با افزایش اطلاعات خود، به موضوعات دیگر ایتام از جمله تامین هزینه تحصیل، درمان و جهیزیه ورود پیدا کنند. البته خوشبختانه دایره ارتباط ایتام و حامیان طوری گسترش یافته که حامیان بخشی از وظایف پدر فوت شده یتیم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه آرامش نسبی در خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شده است، ادامه داد: در حال حاضر ما از وجود کسی بهره‌مند هستیم که 12 هزار یتیم را تحت پوشش خود قرار داده و این جای خوشحالی دارد. حامی واژه زیبایی است که در ذهن ایتام باقی می‌ماند و از همه مهم‌تر آنکه ایتام فقط مشکلات مادی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه ایتام نباید منزوی باشند، افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که امروز مطرح می‌شود این است که یتیم فقط به فکر سیر کردن شکمش نیست و متاسفانه برخی کودکان یتیم حتی از داشتن ساده‌ترین اسباب بازی‌ها هم محروم هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه متاسفانه یتیم تحت پوشش کمیته امداد، طعم یتیمی را همراه با فقر می‌چشد، یادآور شد: متاسفانه امروز ازدواج با دختران یتیم جزو ارزش‌های جامعه محسوب نمی‌شود و این معضل است. علاوه بر این، یتیمان ساکن در مناطق محروم زندگی سخت‌تری دارند.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش کمیته امداد جمعی از یتیمان نزد محارم خود زندگی می‌کنند،به ایسنا گفت: باید برای افزایش تعداد حامیان تلاش کنیم و مروج این حسنه باشیم. خوشبختانه این طرح در استان‌های مختلف به اشکال متعدد اجرا می‌شود و هر کدام از ما می‌توانیم بخشی از هزینه‌های مربوط به افطار، ولیمه و فطریه خود را به حساب ایتام واریز کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه تعداد زیادی از یتیمان قبل از فوت پدران‌شان هم شرایط مطلوبی ندارند و باید تلاش کنیم که سن حامیان کاهش یابد. همچنین بهتر است که به جای فرد حامی، خانواده‌ها به دیدار ایتام بروند تا درد دل‌ها راحت‌تر صورت بگیرد.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه ایتام هر ماه چشم انتظار کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان هستند، خاطرنشان کرد: بهتر است که سقف مبالغ پرداختی خود را با افزایش تورم، افزایش دهیم. البته حامی حق دارد که از کمیته امداد بیلان دریافت کند و از هزینه کرد مبالغ واریزی خود مطمئن شود.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 783673

وب گردی

وب گردی