اعتراض رسمی اردن به ورود مکرر یهودیان تندرو به مسجد الاقصی

وزارت امور خارجه اردن با تقدیم یادداشتی به سفارت رژیم صهیونیستی در امان، اعتراض خود به ورود دسته جمعی یهودیان تندرو به مسجد الاقصی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، این وزارتخانه در یادداشت مذکور اعتراض خود به ورود یهودیان تندرو به حرم مقدس الاقصی را که از اوایل هفته جاری تاکنون ادامه داشته، اعلام کرد.

دولت اردن همچنین از دولت صهیونیستی خواست که هر چه سریعتر جلوی این تعرض‌ها و اقدامات تنش زا را بگیرد و به نقش و جایگاه امان در نظارت بر مقدسات اسلامی قدس که در معاهده صلح امضا شده میان دو کشور آن را پذیرفته است، احترام بگذارد.

وزارت خارجه اردن در یادداشت خود تاکید کرده است که این اقدامات تحریک احساسات مسلمانان، نقض ماده ۹ معاهده صلح امضا شده میان طرفین و نیز تعهدات رزیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر بخش شرقی قدس، قوانین بین المللی و قوانین انسان دوستانه‌ای مانند معاهده لاهه در سال ۱۹۰۷، کنوانسیون ژنو در سال ۱۹۴۹ و کنوانسیون لاهه مصوب سال ۱۹۵۴ درباره حمایت از دارایی‌های فرهنگی در منازعات مسلحانه به شمار می رود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، امان تاکید کرده است که چنین اقداماتی به روابط طرفین ضربه می‌زند و باعث تضعیف تلاش‌های صورت گرفته برای تنش زدایی و برقراری آرامش و حفظ وضعیت تاریخی موجود در مسجد مبارک الاقصی می‌شود.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 783675

وب گردی

وب گردی