سازمان حج و زیارت هیچ مسئولیتی در قبال زائران بلاتکلیف در عراق ندارد/ مسافران با شرکت غیرمجاز سفر کردند

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت مسئولیتی در قبال سرنوشت زائران خراسان رضوی اعزام شده به عتبات ندارد و پرداخت هزینه‌های سفر برعهده خود زائران است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان محسن نظافتی گفت: گذرنامه ۴۰۰ زائر ایرانی، به علت عدم پرداخت هزینه اقامت، توسط مسئولین هتل کشورعراق گرو نگه داشته شده و مسئول کاروان مربوطه بدون پرداخت مبالغ اسکان و بلیط برگشت زائران ایرانی، متواری شده است.

وی افزود: با توجه به هشدار سازمان حج و زیارت مبنی بر وجود شرکت‌های مسافرتی نامعتبر، ۴۰۰ زائرخراسان رضوی با ثبت نام در آژانس زیارتی غیرمجاز، در کشور عراق بلاتکلیف ر‌ها شده و سازمان حج و زیارت از پذیرفتن مسئولیت سرنوشت آنها، ممانعت کرد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر زائران مذکور قارد به پرداخت هزینه‌های ایجاد شده نبوده و دولت مسئولیتی در قبال پرداخت مبالغ قبول نکرده است. این در حالی است که مبلغی بالغ بر ۶ الی ۷ میلیارد تومان جهت اسکان، تغذیه و بلیط زائران تا کنون بر آورد شده است.

وی عنوان کرد: بنابر وعده آژانس مذکور، روز شنبه ۶ خرداد ماه به عنوان زمان بازگشت زائران به ایران تعیین شده بود که در حال حاضر با شرایط موجود، زائران ایرانی بدون داشتن پاسپورت در ۴ هتل شهر نجف اقامت داده شده و اقدامی تاکنون بر مبنای خروج آن‌ها از کشور عراق صورت نگرفته است.

آژانس زیارتی متخلف تا کنون ۲ بار سابقه پلمپ داشته و مجدد با دریافت ۲ میلیون تومان بابت هزینه سفر از هر فرد، تعدادی از زائران را در بلاتکلیفی ر‌ها کرده و متواری است؛ بنابراین با پیگیری‌های انجام شده، مسئولیت رسیدگی به شرایط زائران خراسان رضوی به سفارت و کنسولگری ایران در کشورعراق محول شده است.

نظافتی گفت: آژانس زیارتی متخلف تا کنون ۲ بار سابقه پلمپ داشته و مجدد با دریافت ۲ میلیون تومان بابت هزینه سفر از هر فرد، تعدادی از زائران را در بلاتکلیفی ر‌ها کرده و متواری است؛ بنابراین با پیگیری‌های انجام شده، مسئولیت رسیدگی به شرایط زائران خراسان رضوی به سفارت و کنسولگری ایران در کشورعراق محول شده است.

وی در ادامه گفت: از مسئولین قوه قضاییه، ناجا و سازمان تعزیرات تقاضا داریم در راستای همکاری با سازمان حج و زیارت، از خروج زائران ایرانی توسط کاروان‌های غیرمجاز جلوگیری کرده و این امر را غیرقانونی اعلام نمایند. همچنین آژانس‌های زیارتی مربوطه از فروش بلیط به این شرکت‌های مسافرتی غیرمجاز، خودداری نمایند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: در چند سال اخیر تعدد تخلفات آژانس‌های زیارتی، چون آل کوثر در تهران، مبالغ هنگفتی از زائران کلاهبرداری شده است. براین اساس توصیه می‌شود شهروندان جهت ثبت نام در سفرهای زیارتی، حتما به لیست آژانس‌های معتبر موجود در سایت سازمان حج و زیارت، مراجعه کنند.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 783678

وب گردی

وب گردی