استقرار اتوبوس های دیابت برای خدمت رسانی به زائران حرم امام(ره)

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی پردیس های سه گانه در پهنه های حرم مطهر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، مجتبی عبدالهی با تشریح ویژه برنامه های پاسداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امسال برنامه های متعددی پیش بینی شده که در جماران، شهر ری و حرم مطهر امام به طور ویژه برای زائرین اجرا می شود.

وی با اعلام اجرای برنامه های پاسداشت ارتحال امام خمینی (ره) در ۳ محور فضای عمومی شهر تهران، حرم امام خمینی (ره) و جماران و شهرری افزود: هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت تبلیغی موجود از جمله پرتابل ها، بیلبوردها و عرشه های پل و محوریت کلمات و جملات قصار حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و فضاسازی مسیرهای منتهی به حرم مطهر با پیام های فرهنگی از جمله اقداماتی است که در فضای بصری شهر تهران اجرا می شود.

عبدالهی، از برپایی نمایشگاه عکس و پوستر امام دلها در مراکز فرهنگی تابعه مناطق ۲۲گانه شهر تهران خبر داد و افزود: نشستهای معرفتی و سخنرانی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) در مساجد سطح تهران، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و... در محلات شهر تهران و اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع تاثیر قیام پانزده خرداد بر فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری حلقه های فکری با مشارکت موسسات و نهادهای مردم نهاد در سطح شهر تهران برگزار می شود.

وی از برپایی ۳ پردیس فرهنگی قرآنی در سه پهنه ی حرم مطهر حرم امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: باتوجه به همزمانی مراسم سالگرد ارتحال با ایام نورانی ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم استانی دراستان های مختلف ، ۳ پردیس فرهنگی قرآنی به منظور ارائه مفاهیم ارزشمند اسلامی، خدمات فرهنگی و محصولات قرآنی با محوریت مناطق در پهنه های حرم مطهر برپا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: این پردیس ها در مدت برپایی از قبل افطار تا ۱۲ شب میزبان عموم بازدیدکنندگان بوده و نسبت به ارائه ی خدمات و محصولات فرهنگی به همراه پذیرایی افطاری ساده اقدام می کنند.

وی افزود: پردیس فرهنگی قرآنی امام مستضعفین بامحوریت منطقه ۵ و با همکاری مناطق ۶، ۲۲،۷، ۱۴، ۱۸ و ۱۹، پردیس فرهنگی قرآنی امام شهیدان با محوریت منطقه ۲ و با همکاری مناطق مناطق ۲۱، ۸، ۱۰، ۱۵، ۱۷ و ۹ و همچنین پردیس فرهنگی قرآنی امام انقلابی با محوریت منطقه ۳ و با همکاری مناطق ۴، ۱۶، ۱۱، ۱۲،۱۳ برپا می شود.

به گفته عبدالهی، با توجه به همزمانی سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با مراسم ارتحال امام (ره)، مناطق ۲۲ گانه نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت ام المومنین و بانوی اسلام اقدام می کنند.

وی، برپایی غرفه های قرآن بخوانید، جایزه بگیرید، مادر وکودک، نمایشگاه عکس مفهومی با توجه به عنوان پردیس، سلامت، آموزش شهروندی، خلاقیت، ورزش شهروندی، نمایشگاه کتاب، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، نمایش فیلم مستند، عکس یادگاری، بازی های کودکان با محوریت قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات، تسنیم، خدمات اجتماعی، خدمات پشتیبانی شامل شارژ تلفن همراه، استراحت، رادیو امام، فرهنگ و هنر با حضور هنرمندان محلات شهر، توزیع محصولات فرهنگی و ... را از جمله بخش های مختلف این پردیس ها برشمرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ویژه برنامه های جماران و حرم مطهر گفت: منطقه یک و بیست نسبت به طراحی و بر پایی ایستگاه جماران و شهرری ویژه مسیرهای منتهی به حسینیه جماران و حرم اقدام می کنند.

وی ادامه داد: برپایی پردیس فرهنگی قرآنی جماران از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ خرداد با توجه به اهمیت و نقش تاریخی محله جماران و پردیس فرهنگی قرآنی شهرری از ۱۳ تا ۱۵ خرداد ماه، فضاسازی محیطی مسیرهای منتهی به حسینه جماران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، برپایی نمایشگاه کتاب ، عکس ، پوستر ، فیلم مستند، مراسم ختم قرآن ویژه اهالی جماران و شهرری و بازدیدکنندگان از پردیس، توزیع بسته های فرهنگی حاوی کتاب و لوح فشرده و محصولات فرهنگی در سطح منطقه از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

بنا بر اعلام این مسئول، برگزاری تور دوچرخه سواری ولایت و اختتامیه آن در روز چهاردهم خرداد ماه در حرم مطهر و همچنین برنامه ریزی در جهت حضور ورزشکاران به همراه مراسم ویژه در حرم مطهر از برنامه های سازمان ورزش و تندرستی شهرداری تهران است.

عبدالهی از استقرار اتوبوس های دیابت در رینگ اصلی حرم مطهر به منظور ارائه خدمات به عموم زائران خبر داد و افزود: برپایی ایستگاه طب سنتی به همراه مشاوران خبره و تجهیزات لازم در پردیس های مناطق، ارائه خدمات رایگان اولیه پزشکی به عموم زائران حرم مطهر، طراحی و ارائه برنامه های اطلاع رسانی در مورد بهداشت و سلامت شهروندی در پردیس های مناطق به همت اداره کل سلامت برگزار می شود.

وی به مهذ گفت: همچنین اداره کل امور بانوان شهرداری تهران نیز اقداماتی را در راستای بر پایی غرفه امور بانوان درپردیس های فرهنگی جهت ارائه خدمات فرهنگی ویژه بانوان با تأکید بر سالگرد وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س)، ارائه محصولات فرهنگی از قبیل بروشور و کتب مربوط به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت معرفی زندگانی حضرت خدیجه (س) و معرفی ظرفیت های ویژه شهرداری در حوزه امور بانوان جهت بهره مندی از آنها انجام خواهد داد.

منتشر کننده: زهره حاجیان

700700

کد خبر: 783684

وب گردی

وب گردی