ایجاد سازمان رسانه ای یک پارچه، هوشمند و خودراهبر در دانشگاه آزاد اسلامی

آیین تودیع و معارفه مدیرعامل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران( ایسکانیوز)، با حضور دکتر صالح اسکندری، سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رضا واعظی مدیرعامل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران و اعضای خبرگزاری ایسکانیوز برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این آیین دکتر صالح اسکندری با ذکر مشخصاتی از وظایف روابط عمومی در عصر جدید گفت: امروز روابط عمومی معنای جدیدی پیدا کرده است. در معنای جدید حوزه رسانه و روابط عمومی دنیای تعامل و گفت و گو چند جانبه است. دنیای جدید تمام افراد را به واسطه دسترسی به وسایل ارتباط جمعی تبدیل به شهروند خبرنگار کرده است و این موضوع کار را متفاوت تر از گذشته می کند.
سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: از بدو حضور جناب آقای دکتر ولایتی و سپس جناب آقای دکتر نوریان یک نگاه ویژه ای نسبت به رسانه داشته اند. نگاه ویژه هم به این معنا است که به سمت یک سازمان رسانه ای یک پارچه، هوشمند و خودراهبر حرکت کنیم. امروز یک عزم جدی در دانشگاه به وجود آمده تا ظرفیت های موجود را پیوند بزنیم تا این امر تحقق یابد.
وی در ادامه افزود: در حوزه انتشارات دانشگاه هم حدود 460 عنوان کتاب در دانشگاه چاپ می شود. حدود 370 هزار جلد در کتاب هم منتشر می شود. همچنین حدود 700 هزار مجله در حوزه های مختلف چاپ می شود. اگر نتوانیم همه این ظرفیت ها را یک پارچه کنیم، طبعا دچار مشکلاتی می شویم.
دکتر اسکندری افزود: سیاست های مشخصی از جانب هیات موسس و هیات امنای دانشگاه و همچنین ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر نوریان در پیش گرفته شده که اصلی ترین آن کیفی سازی است. نزدیک به 35 سال در دانشگاه کمی سازی به خوبی انجام گرفته و امکانات خوبی امروز فراهم شده است. اما موضوع مورد اهمیت امروز کیفی سازی، اعتبار بخشی به مدارک دانشگاه و عمق بخشیدن به موضوع آموزش در دانشگاه است.


وی افزود: یکی دیگر از سیاست هایی که در دوره جدید دنبال می شود، توجه به ارتباطات بین المللی از جمله ارتباط با کشور های منطقه مانند عراق، بحرین، کشور های آسیای میانه و ... است. اگر این رویکرد را مبنا قرار دهیم رسانه های دانشگاه باید جنبه بین المللی را مورد توجه قرار دهند و نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
اسکندری اضافه کرد: موضوع برندینگ در جهان موضوع مورد اهمیت دیگر است. وقتی تقریبا حدود نیمی از خانواده های ایرانی ها به نوعی با دانشگاه آزاد در ارتباط هستند، باید به این موضوع توجه کنیم که به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در چه جایگاهی قرار داریم.
سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از تجمیع مکانی رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت های علمی و آموزشی در حوزه خبرنگاری و ارتباطات خبر داد و افزود:با این امر عملا ایده باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران عملیاتی خواهد شد.
او همچنین با بیان اینکه حبیب زاده تلاش‌های صادقانه ای از سال 68 در کنار مرحوم آیت الله هاشمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است افزود: از زحمات ایشان به دلیل حضور 8 ماه در ایسکانیوز تشکر می کنم.
دکتر اسکندری در ادامه نیز با معرفی دکتر رضا واعظی گفت: ایشان یکی از افرادی هستند که نظریه ای تخصصی نسبت به رسانه دارند. وجهه علمی و رسانه ای دکتر واعظی باعث شد تا از ایشان برای راه اندازی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران و ارتقا ایسکانیوز کمک بگیریم.
در پایان این مراسم که در فضایی صمیمی برگزار شد، حکم تودیع و معارفه سرپرست سابق ایسکانیوز و مدیرعامل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران قرائت شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: آخوندى

کد خبر: 783733

وب گردی

وب گردی