درگیری معترضان و پلیس افغانستان در کابل/سردادن شعارهای ضد دولتی از سوی تظاهرکنندگان

نیروهای امنیتی افغان برای پراکندن تظاهرات معترضان در کابل اقدام به شلیک تیر هوایی کردند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در پی انفجار مهیب روز چهارشنبه در کابل که دهها کشته و صدها زخمی بر جا گذارد ، صدها معترض امروز جمعه با تظاهرات در اطراف محل وقوع انفجار و سردادن شعارهای ضد دولتی ، استعفای دولت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را خواستار شدند.

بیش از یک هزار تظاهرکننده معترض در حالیکه تصاویری از قربانیان این انفجار را حمل می کردند با اجتماع در مجاورت محل انفجار در مرکز کابل ، اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله مدیر اجرایی را مسئول بروز این فاجعه دانستند.

پلیس ضد شورش با استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش و تیراندازی هوایی در صدد پراکندن معترضان خشمگین برآمد و مانع از دسترسی آنان به خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری شد . معترضان نیز متقابلا با پرتاب سنگ با پلیس افغان و نیروهای امنیتی درگیر شدند.

نیلوفر نیلگون یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به این خبرگزاری گفت: جامعه بین المللی باید بر مقامات افغان برای کناره گیری از سمت هایشان فشار وارد کند. آنها کفایت و شایستگی ادارده کشور را ندارند.

برخی دیگر از معترضان خواستار اعدام زندانیان عضو شبکه حقانی توسط دولت شدند . یکی از معترضان به این خبرگزاری گفت: «‌ تا وقتی که آنها اعدام نشوند ، کشور رنگ آرامش را به خود نخواهد دید. تنها راه برقراری امنیت در افغانستان مجازات جنایتکاران است.

با این همه اغلب اعتراضات متوجه دولت مورد حمایت غربی ها درکابل بود که این به نوبه خود از افزایش نارضایتی از ناتوانی دولت در تضمین امنیت عمومی در افغانستان حکایت دارد.

بر روی یکی از پلاکاردها که تصاویری از پیکرهای خونین کودکان بر روی آن نقش بسته نوشته شده بود اشرف غنی ، عبدالله استعفا استعفا.

306

کد خبر: 783820

وب گردی

وب گردی