استقبال و بازدید بسیار خوب مردم از غرفه های وزارت بهداشت در نمایشگاه بین المللی قران کریم

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از تاریخ ۸ تا ۲۶ خرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) دایر است و امسال نیز همانند سال‌های گذشته وزارت بهداشت به همت مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه در قالب هشت غرفه مختلف، به معرفی اقدامات و دستاوردهای مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و همچنین ارایه خدمات پزشکی، مشاورهای و درمانی به بازدیدکنندگان می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به روزهای نخست برگزاری نمایشگاه قرآن با این حال مردم روزه دار از نقاط مختلف کشور خود را به مصلای بزرگ امام خمینی(ره) می رسانند تا از غرفه های مختلف نمایشگاه و دستاوردهای ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله مجموعه غرفه های وزارت بهداشت دیدن کنند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امسال در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بخش "قرآن و سلامت" هشت غرفه مجزا شامل غرفه طب سنتی، تغذیه و روزه داری، غرفه معرفی چهره های شاخص قرآنی جامعه پزشکی، غرفه مشاوره کودک و سلامت، کلینیک دیابت و روزه داری، غرفه نشست ها و مشاوره ها، غرفه مجمع قرآن و عترت دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و همچنین غرفه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در طول برگزاری نمایشگاه آماده ارایه خدمات پزشکی، آموزشی و فرهنگی به بازدیدکنندگان است.

استقبال مردم از غرفه دیابت و روزه داری
از ابتدای برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تاکنون یکی از غرفه هایی که با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد غرفه کلینیک دیابت و روزه داری وزارت بهداشت بود. به طوری که بازدیدکنندگان به محض ورود به مجموعه غرفه های وزارت بهداشت در وهله نخست به منظور انجام تست دیابت و قند خون خود و همچنین گرفتن مشاوره توسط کارشناسان قدم به این غرفه می گذاشتند.
بازدیدکنندگان از این غرفه بعد از انجام تست رایگان قند خون و مشاوره گرفتن از متخصصان و کارشناسان وزارت بهداشت، بروشورهایی حاوی نکات آموزنده در خصوص پیشگیری از بیماری دیابت و مبارزه با این بیماری از غرفه داران دریافت می کنند.ضمن این که کارشناسان این غرفه کتاب هایی در خصوص مبارزه با دیابت و دیابت و تغذیه و... به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.
غرفه دیابت از بخشهای خاص این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است؛ در این بخش تست قند خون از مراجعین و بازدیدکنندگان گرفته می شود و در صورت وجود مشکل قند خون، کارشناسان غرفه به ارایه مشاوره و راهنمایی های لازم به مراجعه کنندگان می پردازند.
استقبال از این غرفه در روزهای ابتدایی برگزاری نمایشگاه در حدی است که به گفته یکی از غرفه داران روزانه به طور متوسط حدود ۴۰۰ نفر از این غرفه دیدن می کنند و از حدود نیمی از آنها تست قندخون گرفته می‌شود و مراجعه کنند مشاوره های لازم را از سوی کارشناسان دریافت می کنند.

حضور روانشناس متخصص کودک در غرفه کودک و سلامت
غرفه کودک و سلامت وزارت بهداشت در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بعد از غرفه دیابت و روزه داری شلوغ ترین غرفه مجموعه بخش های وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال است به طوری که کودکان و نوجوان بعد از ورود به این غرفه از خدمات مشاوره ای متخصصان و کارشناسان این غرفه بهره مند می شوند.
امسال همانند سال گذشته وزارت بهداشت با ایجاد غرفه کودک و سلامت تلاش دارد اهمیت سلامت کودکان و لزوم آموزش والدین در این خصوص را در بخش کودک به مخاطبان خود گوشزد کند. وجود کارشناسان و مشاوران متخصص سلامت روان کودکان در این غرفه و ارایه خدمات مشاوره‌ای به کودکان و همچنین والدین، مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است.

در این غرفه فضای مفرحی برای فعالیت‌های هنری و خلاقانه کودک ایجاد شده است و مشاور متخصص کودکان اطلاعات مفید روانشناسانه ای به بازدیدکنندگان ارایه می دهد.
همچنین در این غرفه کودکان و نوجوانانی که به منظور مشاوره نزد متخصصان می آیند می توانند به خلق آثار هنری در زمینه نقاشی بپردازند و از مسئولان غرفه جوایزی دریافت کنند. ضمن اینکه هر روز در این غرفه مسابقه ای با موضوع قرآن و سلامت بین بازدیدکنندگان برگزار می شود و مردم می توانند با تکمیل فرم های مخصوص و جواب دادن به سوال چهارگزینه ای در مسابقه شرکت کنند و از جوایز این غرفه بهره مند شوند. دراین غرفه همچنین کتاب‌های داستان حاوی نکات آموزشی در زمینه های بهداشت و سلامت به کودکان اهدا می شود.

غرفه طب سنتی، پرطرفدار مثل سال‌های گذشته
غرفه طب سنتی وزارت بهداشت همانند سال‌های گذشته به دلیل حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه، یکی از پرطرفدارترین غرفه های وزارت بهداشت در نمایشگاه است. استقرار این غرفه در ابتدای مجموعه غرفه های وزارت بهداشت، این استقبال بازدیدکنندگان را دو چندان کرده است. بازدیدکنندگان از این غرفه می توانند در طول برگزاری نمایشگاه از دانش و تخصص کارشناسان طب سنتی وزارت بهداشت مستقر در این غرفه بهره مند شوند. خوشبختانه در طول سه روز نخست برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، افراد زیادی از مردم در رده های مختلف سنی با حضور در این غرفه و گرفتن مشاوره های تخصصی و دریافت کتابچه ها و بروشورهای رایگان، سطح اطلاعات و دانش خود را در زمینه طب سنتی افزایش داده اند.

در غرفه طب سنتی کتاب‌های معتبر در این زمینه به همراه مجلات معتبر علمی این رشته به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این غرفه بسته های آموزشی و کتابچه هایی با موضوع طب سنی به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

حضور اساتید ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران در غرفه تغذیه و روزه داری
یکی از نکات قابل توجه در غرفه تعذیه و روزه داری، حضور کارشناسان باتجربه و اساتید برجسته تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران در غرفه تغذیه و روزه داری است. حضور این افراد و ارایه خدمات مشاوره ای و پزشکی به بازدیدکنندگان در حوزه تغذیه و روزه داری به گونه ای است که افراد زیادی در طول ساعات برگزاری نمایشگاه به منظور گرفتن خدمات مشاوره ای تغذیه، قدم به این غرفه می گذارند.
مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، غرفه ای را هم به معرفی فعالیت های قرآنی ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اختصاص داده است تا بازدیدکنندگان را از فعالیت های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش های تبلیغی و ترویجی و همچنین آموزشی و پژوهشی آگاه سازد.
حضور غرفه مجمع قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در نمایشگاه قرآن کریم و معرفی فعالیت‌های قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه قرآن، از نکات قابل توجه نمایشگاه امسال است.

اضافه شدن غرفه ای با عنوان غرفه معرفی چهره های شاخص قرآنی جامعه پزشکی
یکی از نکات قابل توجه و تحسین برانگیز مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزودن غرفهای تحت عنوان غرفه معرفی چهره های شاخص قرآنی جامعه پزشکی است.
باتوجه به این که شمار قابل توجهی از پزشکان و کادر علوم پزشکی جزو نخبگان و فعالان شاخص جامعه قرآنی هستند، ایجاد این غرفه و معرفی افراد شاخص قرآنی در جامعه پزشکی به منظور پاسداشت فعالیتهای این گروه از جامعه بسیار ضروری بود که امسال این مهم اتفاق افتاد. انتشار و توزیع بروشور در حوزه قرآن و سلامت و همچنین برگزاری نشست های علمی و تخصصی با حضور فعالان قرآنی جامعه پزشکی و نیز برگزاری مسابقات روزانه و اهدای جوایز از دیگر فعالیتهای غرفه های وزارت بهداشت درنمایشگاه امسال است.

گفتنی است بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) در محیطی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع با شعار قرآن، اخلاق و زندگی بامشارکت ۵۰۰ نهاد و موسسه دولتی و غیردولتی تا ۲۶ خرداد ماه برای بازدید عموم دایر است.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 783912

وب گردی

وب گردی