خواستار حضور زنان   در کابینه دولت دوازدهم هستیم

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برای مردم یکپارچه است و یقینا اصول نظام و آرمانهای همه بر اساس اصل وحدت است و دغدغه ها و گفتمان ها نیز وجه اشتراک بسیاری دارد گفت: از دولت آقای روحانی خواستاریم تا از زنان لایق در کابینه خود استفاده کند.

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص انتخابات دور دوم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:من نسبت به عملکرد مجلس منتقد هستم چرا که باید حداقل یک کرسی از هیات رییسه به فراکسیون زنان تعلق می گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ما در این دو سال تعامل کردیم اما اعضای فراکسیون زنان از حقی که باید به این فراکسیون تعلق می گرفت نادیده گرفته شد. به خاطر مصلحت کشور گذشتیم و بدون آنکه بحثی را مطرح و به دنبال کسب جایگاه باشیم چرا که ما فعالیت های خود را در جهت پیشبرد اهداف عالیه و قانون گذاری صحیح و تسهیل در امور کشور در خصوص مردم سوق دادیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به تمامی اعضای 12 گانه هیات رییسه جدید تبریک گفت و عنوان کرد: متاسفانه موضوع زنان در هیات رییسه حتی در قالب حضور هم مطرح نشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت هایی که باید در این دو سال صورت می گرفت تلاش بیشتر فراکسیون زنان و تفهیم جایگاه آن در خانه ملت بود که تصمیم گرفته شد تا تمامی اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با عزمی راسخ تر در فعالیت های مجلس موثر باشند.

این نماینده مجلس افزود: یکی دیگر از اصول اساسی که زنان مجلس نتوانست در انتخابات هیات رییسه حاضر شود این بود که ما لابی را بلد نبودیم و این باعث شد تا در این انتخابات حضور کاندیدای زن از فراکسیون زنان موثر قلمداد نشود.

وی در بیانی به رییس جمهور دولت دوازدهم نیز پیشنهاد داد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی برای مردم یکپارچه است یقینا اصول نظام و آرمانهای همه بر اساس اصل وحدت است و دغدغه ها و گفتمان ها نیز وجه اشتراک بسیاری دارد پس از دولت آقای روحانی خواستاریم تا از زنان لایق در کابینه خود استفاده کند.

سعیدی در پایان تاکید کرد :ما در سال آینده این اتفاق را در عمل تداعی خواهیم کرد و شاهد حضور زنان در هیات ریسه سومین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 783970

وب گردی

وب گردی