تاسیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای بروجرد، بابل و شهرکرد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای بروجرد، بابل و شهرکرد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هجدهمین و نوزدهمین جلسه شورای گسترش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست تاسیس این دانشکده ها مطرح و جهت بررسی ها و ارزیابی های لازم مقررشد هیاتی از سوی معاونت علوم پزشکی به واحدهای بروجرد، شهرکرد و بابل اعزام شوند.

وی افزود: پس از انجام بازدید ها و بر اساس گزارش های ارائه شده، با تقاضای تاسیس دانشکده علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای بروجرد، بابل و شهرکرد در بیستمین جلسه شورای گسترش رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی موافقت بعمل آمد.

دکتر ابطحی هدف از راه اندازی دانشکده های مذکور با عنوان «دانشکده علوم پزشکی» را کاهش هزینه ها و بهره گیری بهینه از نیروی انسانی بیان کرد و افزود: این دانشکده ها جهت جلوگیری از تاسیس چندین دانشکده مجزای مربوط به رشته های علوم پزشکی و به منظور چابک سازی و بهره گیری بهینه از توان نیروی انسانی تصویب شدند.

معاون علوم پزشکی به معرفی دانشکده های علوم پزشکی سه واحد مذکور پرداخت و افزود: در بازدید های انجام شده به امکاناتی نظیر تعداد کلاس های آموزشی، کتابخانه ها و سالن های مطالعه، آزمایشگاه ها با ساختار استاندارد، مراکز مهارتهای بالینی، دفاتر توسعه آموزش EDC وEDO، مراکز کامپیوتر و همچنین هرم هیات علمی توجه شده و خوشبختانه این دانشکده ها دارای شرایط لازم هستند.

وی ادامه داد: همچنین در ارزشیابی های انجام شده توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، واحد بروجرد رای تایید قطعی رشته های پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و آموزش بهداشت؛ واحد بابل رای تایید قطعی رشته های پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی و واحد شهر کرد مجوز تاسیس رشته های پرستاری، مامایی، بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماریها را دریافت کرده اند.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 784016

وب گردی

وب گردی