امام خمینی(ره) به جوانها   اعتقاد و باور داشتند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) همیشه به جوان ها به ویژه جوان هایی که در قالب نیروهای پیشتاز مردمی در انقلاب حضور داشتند اعتقاد و باور داشتندگفت: امام خمینی (ره) باور داشتند که جوانان می توانند پیچیده ترین مشکلات کشور را حل و فصل کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با گرامی داشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ظهور انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) را موجبات بیداری و احیاگری اسلامی با محوریت اسلام ناب، مقتدر و انقلابی ‌دانست و گفت: یکی از مهمترین اصولی که سرمنشا افکار و عقیده های رهبری بود حفظ وحدت بود و میتوان گفت وحدت مهم ترین میراث سیاسی امام راحل بشمار می آید.

وی با اشاره به اندیشه های انقلابی امام راحل گفت:ایشان شخصیتی بودند که در مسائل مختلفی در زندگی و مشی سیاسی شان بعد از پیروزی انقلاب توجه ویژه ای داشتند ضمن اینکه تمامی فعالیت های امام خمینی (ره) بر مبنای اسلام و برای جلب رضایت خداوند متعال بود و همین الهی بودن باعث شد تا ایشان به خوبی در دل و قلب مردم جا گرفته و تحول بزرگی با عنوان انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی برسد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از دیگر شاخصه های امام این بود که، مردم را به عنوان ولی نعمت می دانستند و به این مهم عنایات ویژه ای داشتند و همیشه حضور مردم را یکی از محوری ترین پایه ها برای حل مسائل بر می شمردند.

وی در بیانی دیگر از ویژگی ها و شخصیت رهبر کبیر انقلاب باور و اعتماد ایشان به جوانان دانست و اذعان کرد: امام خمینی (ره) به جوان ها به ویژه جوانهایی که در قالب نیروهای پیشتاز مردمی در انقلاب حضور داشتند اعتقاد و باور داشتند و همیشه سعی داشتند از ظرفیت آنها به دلیل اهمیت این باور استفاده کنند تا بنیه انقلاب قوی تر و قدرتمند تر شود.

پژمان فر افزود: این بود که در دوران امام قشر جوانها از اعتمادی که امام و نظام به آنها داشتند لبیک گفتند و وارد عرصه شدند تا پیچیده ترین مشکلات کشور را حل و فصل کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از این فرصت هایی بود که امام راحل به جوان ها داد و به آنها اعتماد کرد و فرماندهی های جنگ را به این جوانان سپرد گفت: ما در دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم که بسیاری از جوانان فرماندهی جنگ را عهده دار شدند و در واقع شگفتی هایی را ایجاد کردند که منجر به این شد تا دشمن نتواند حتی یک وجب از خاک ما را اشغال کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: از منظر دیگر یکی از مهمترین شاخص های امام راحل ساده زیستی ایشان بود اما متاسفانه تعریفی که امام خمینی(ره) از ساده زیستی داشتند توسط کسانی که نزدیک امام بودند خدشه دار شد و تعریف بالعکس در این خصوص نمود پیدا کرد و ماهیت این اصل زیر سوال رفت و این یکی از آسیب هایی بود که منتهی به ایجاد شکاف میان مردم و مسوولین ما شد.

پژمان فر در پایان خاطر نشان کرد: اگر می بینیم مردم با یک باور به رهبری انقلاب اعتقاد و ارادت دارند همین ساده زیستی است که ایشان توانستند مشی و اخلاق امام را مراقبت کنند و باید گفت که متاسفانه همه نتوانستند بر این کار همت داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است وصیت نامه امام خمینی(ره) باید توسط عالمان به خوبی در جامعه تفسیر و نهادینه شود.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 784085

وب گردی

وب گردی