تدارک شبکه‌های سیما برای 14 و 15 خردادماه

شبکه های سیما برای روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ویژه برنامه های مختلفی پیرامون شخصیت و قیام امام خمینی (ره) روی آنتن می فرستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سیما؛ ویژه برنامه‌های شبکه های سیما به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و پنجاهمین سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد اعلام شد.

شبکه یک سیما

«مردی برای فردا» برنامه ای پنج قسمتی است که زندگی سیاسی امام خمینی (ره) را روایت می کند. این برنامه از پنج شنبه 11 خرداد تا دوشنبه 15 خرداد پخش می شود.

برنامه تحلیلی «نگاه یک» هم شنبه 13 خرداد حوالی ساعت 23 به صورت زنده و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین خمینی از حسینه جماران پخش خواهد شد.

«خاطرات روزهای داغ» هم مستندی است که روایت های مردم و مسئولان و نزدیکان رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به تصویر می کشد. این مستند 40 دقیقه ای 14 خرداد ساعت 23:15 از شبکه یک پخش خواهد شد.

مستند 20 دقیقه ای «روح الله» هم که زندگی امام خمینی را از زاویه ای متفاوت معرفی می کند، یکشنبه 14 خرداد ساعت 8:45 به روی آنتن خواهد رفت.

«مهر خاوران» هم نام برنامه ای دیگری است که روز دوشنبه 15 خرداد ساعت 7:15 پخش خواهد شد.

همچنین در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) سخنرانی مقام معظم رهبری به طور زنده و از ساعت 18:30 از حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی پخش می شود.

«اندیشه های جاوید» مستند دیگری است که به موضوع اندیشه های امام خمینی در موضوع استکبار ستیزی می پردازد. این برنامه از بحث کاپیتولاسیون و انجمن های ایالتی و ولایتی که اولین مخالفت و رویارویی حضرت امام با دولت آمریکا بود تا حادثه طبس و دخالت نظامی آمریکا به خاک ایران را روایت می کند. سهراب فاضلیان تهیه کننده این مستند 20 دقیقه ای است که 14 خرداد حوالی ساعت 14:45 از شبکه یک پخش خواهد شد.

همچنین مستند «در مسیر آزادی» به تهیه کنندگی هومن نیری کاری از گروه سیاسی شبکه یک است که روز 15 خرداد حوالی ساعت 14:45 به روی آنتن می رود. این مستند درباره نگاه امام خمینی(ره) به زنان و نقش زنان در جامعه از سال 42 تا 1357 و تاثیر این قشر جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی است. در این مستند 25 دقیقه ای به جایگاهی که زنان پس از پیروزی انقلاب به آن دست می یابند، اشاره می‌شود.


شبکه دو سیما

«جانب عشق» عنوان ویژه برنامه ای به مناسبت ارتحال امام (ره) و قیام پانزده خرداد است که به شناخت میراث انقلابی به جای مانده از امام خمینی (ره) و آینده انقلاب اسلامی می پردازد. این ویژه برنامه به تهیه کنندگی مجید احسانی نیک یکشنبه و دوشنبه 14 و 15 خرداد ساعت 9 و 19:15 از شبکه دو سیما پخش می شود.

همچنین مستند «از خمین تا نجف» به روایت زندگی حضرت امام خمینی (ره) از زمان تبعید ایشان به نجف تا بازگشت وی به خمین می‌پردازد که ساعت 21 یکشنبه 14 خردادماه روانه آنتن می شود.

مستند دیگری به نام «خط اصیل» از جمله تدارک های ویژه شبکه دو برای این ایام است. این مستند دوشنبه ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می شود.


شبکه سه سیما

برنامه «صحیفه مهر» به تهیه کنندگی هادی پور حامدی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که در 3 قسمت 45 دقیقه ای با حضور کارشناسانی چون حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، محسن رفیق دوست، دکتر عبد الملکی، توکلی بینا، دکتر صادقی و دکتر محمد اسلامی به بررسی اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در حوزه اقتصاد می‌پردازد .

در این برنامه ترکیبی به موضوعاتی چون تعریف اقتصاد، هدف اقتصاد در اسلام، جایگاه مستضعفین و محرومین، استقلال اقتصادی، خودکفایی و قبح از منظر واندیشه های امام خمینی (ره) پرداخته می شود.

این برنامه از شنبه 13 تا دوشنبه 15 خرداد از ساعت 17 از شبکه سه سیما پخش می شود .

مستند «مکتب امام» نیز کاری از گروه معارف شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی سعید عباسی است که در سه قسمت 30 دقیقه ای از شنبه 13 تا دوشنبه 15 خرداد از ساعت 7:30 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد .

مقام معظم رهبری مکتب امام را بر اساس سه موضوع معنویت، عقلانیت و عدالت برشمردند. این برنامه بر اساس سخنان افراد مختلف سیاسی، علمی و دانشگاهی در رابطه با مکتب امام و سخنان مقام معظم رهبری مستندی تهیه کرده است.

همچنین برنامه هایی چون «از بلندای عزت» یکشنبه 14 و دوشنبه 15 خرداد ساعت 6:45 ،«امام ما»، و «به یاد آفتاب» یکشنبه 14 خرداد به ترتیب 11 و 11:30 و «خاطرات روزهای داغ» دوشنبه 15 خرداد ساعت 11به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) و قیام 15 خرداد از شبکه سه سیما پخش می شوند .


شبکه پنج سیما

گروه کودک و خانواده برای این مناسبت انیمیشن «امام و کودک» و «دلاوران خلیج فارس» را در نظر گرفته است که در روزهای 14 و 15 خرداد بر روی آنتن شبکه پنج می رود.

«دست خط» برنامه دیگر شبکه است که در آن ناگفته‌هایی از رفاقت هفتاد ساله آیت الله موحدی کرمانی با آیت الله هاشمی بیان می‌شود.

این ویژه برنامه که ساعت 17 از شبکه پنج پخش خواهد شد، ناگفته هایی از شاگردی آیت الله موحدی کرمانی در محضر امام خمینی (ره) و رفاقت هفتاد ساله و عاطفی اش با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید.

در این برنامه رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام از چگونگی آشنایی خود با امام خمینی (ره) و چگونگی تشکیل جامعه روحانیت مبارز تهران ناگفته هایی را بیان خواهد کرد .

آیت الله موحدی کرمانی همچنین از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و حواشی مناظره ها خواهد گفت و توضیحاتی درباره نقل قولی که از او درباره رای حلال بیان شده است، ارائه خواهد کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از چرایی کناره گیری آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از جلسات جامعه روحانیت خواهد گفت و دلایل اختلاف نظر خود با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص قرار ندادن نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در فهرست انتخابات خبرگان رهبری سال 94 و حمایت خود از آقای هاشمی را تشریح خواهد کرد.

ادامه مسیر جمنا بعد از انتخابات ریاست جمهوری، چرایی کناره گیری آقای ناطق نوری از بازرسی دفتر رهبری و ناگفته هایی از انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی در 14 خرداد 68 از دیگر صحبت های آیت الله موحدی کرمانی خواهد بود .

دست خط به تهیه کنندگی و اجرای محمد حسین رنجبران ویژه برنامه «دست خط» برای سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی به تهیه‌کنندگی و اجرای محمدحسین رنجبران یکشنبه 14 خرداد ساعت 17 و تکرار آن دوشنبه پانزده خرداد ساعت 11 پخش خواهد شد.

مستند «دور اما نزدیک» به تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام روح‌الله اسدی کیادهی یک شنبه 14 خرداد ساعت 20:45 به مدت 35 دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این مستند با محوریت تبلیغ دین اسلام در 2 قسمت به موضوعاتی همچون تاریخچه شیعیان و مسلمانان آرژانتین، تاثیر انقلاب اسلامی ایران پرداخته است.

مستند «دور اما نزدیک» اطلاعات خوبی از زندگی و فعالیت های مسلمانان به خصوص شیعیان این کشور در اختیار مخاطبان قرار دهد.

*** مستند «یادها» ویژه ارتحال امام خمینی (ره) یکشنبه و دوشنبه 14و15 خردادماه ساعت 1:40 بامداد از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

این مستند به تهیه کنندگی سعید عباسی و کارگردانی غلامرضا حیدری است که نگاهی گذرا به زندگی حضرت امام خمینی (ره) از نگاه یاران و نزدیکان ایشان دارد.


شبکه قرآن و معارف سیما


«در سوگ آفتاب» عنوان ویژه برنامه این شبکه در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد است که از ساعت ۱۱:۳۰ تا اذان ظهر به صورت زنده و مستقیم با حضور کارشناسان مذهبی به بیان شخصیت امام خمینی (ره) و مباحث پیرامون واقعه خونین ۱۵ خرداد خواهد پرداخت .

آیت الله صدیقی (امام جمعه موقت تهران) ، دکتر محمد حسین رجبی دوانی (کارشناس مذهبی)، وحید قاسمی (شاعر)، شهروز حبیبی (ذاکر)، محمد علی گلریز (خواننده) و کاپیتان محمود امینی از مهمانان «در سوگ آفتاب» در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد خواهند بود.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت.

ویژه برنامه شبانگاهی «ماه نشان» که در شب های ماه مبارک رمضان در ساعت ۲۳:۳۰ به صورت زنده تقدیم مخاطبان می شود، با تغییر رویکرد به مباحث پیرامون این مناسبت ها و همچنین وفات حضرت خدیجه (س) می پردازد .

مستند ترکیبی «مکتب امام (ره)» با محوریت موضوعاتی از قبیل: عقلانیت، معنویت و عدالت با کارشناسی حجج الاسلام طباطبائی و لک زایی، دکتر غفوری فرد، دکتر اسلامی و دکتر بادامچیان، شخصیت سیاسی و مذهبی امام راحل را به تصویر می کشد .

مستند «مکتب امام (ره)» در ۳ نوبت و در روز ۱۳ خرداد ساعت ۲۱ و روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ساعت ۸ صبح تقدیم علاقه مندان خواهد شد .

همچنین تفسیر سوره حمد توسط امام خمینی (ره) تحت عنوان «تفسیر آفتاب» در این ایام ساعت 9:30 صبح به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت .


شبکه آموزش


همزمان با ایام رحلت امام خمینی(ه) و قیام 15 خرداد ماه، برنامه «گمگشته دیار محبت» به مدت 27 دقیقه شنبه 13 خرداد ماه از شبکه آموزش سما پخش می شود.

در این برنامه زندگی سیاسی امام خمینی (ره) در قالب عکس در بیت آن حضرت را روایت می‌شود.

این برنامه که با حضور یکی از بانوان نزدیک بیت امام(ره) به روی آنتن می‌رود با نشان دادن هر عکس روایت مربوط به آن بازگو می‌کند.

«گمگشته دیار محبت» به کارگردانی پیام ابراهیم پور به مدت 27 دقیقه شنبه13 خرداد ماه ساعت 22 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

همچنین انیمیشن سینمایی «پا به پای آفتاب» به کارگردانی رسول بابارضا، یکشنبه ساعت 9:30 از این شبکه پخش خواهد شد.

این انیمیشن درباره زندگی امام خمینی(ره) ساخته شده است که به دوران جوانی و نوجوانی ایشان می‌پردازد. قشون دولتی برای سرکوب عشایر بختیاری در مسیر خود از اطراف خمین در حال گذر بودند که دچار مشکل در تهیه آذوقه می‌شوند.

*** ویژه برنامه «بیت الغزل» نیز در با موضوع اشعار امام خمینی (ره)، یکشنبه و دوشنبه 14 و ا5 خرداد ماه ساعت 14:30 دقیقه از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

*** برنامه «قاموس ققنوس» نیز در دو قسمت یکشنبه 14 خرداد ماه ساعت 22 و دوشنبه 15 خرداد ماه ساعت 10 صبح از شبکه آموزش به روی آنتن می رود.

دریافت: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 784089

وب گردی

وب گردی