شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تلاش نخبگان در مسیر امام (ره) تاکید کرد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تلاش همه نخبگان حوزوی و دانشگاهی در مسیر تحقق امام خمینی «ره» و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) بر لزوم تلاش همه نخبگان حوزوی و دانشگاهی در مسیر تحقق امام خمینی «ره» و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: هرسال و با فرارسیدن 14 خرداد ملت ایران و همه آزادگان و عدالت جویان با یادآوری خاطره تلخ رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در سوگ مردی می‌نشینند که بدون تردید تأثیرگذارترین و درخشان‌ترین چهره جریان عدالت‌خواهی و نفی استعمار و استکبار در دوران اخیر است.

این بیانیه می‌افزاید: نهضت اسلامی ملت ایران که با رهبری بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) توانست اصلی‌ترین متحد آمریکا در منطقه غرب آسیا یعنی حکومت پهلوی را سرنگون سازد، به مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی محدود نماند و پیام الهی و انسان‌ساز این نهضت بزرگ که تلاش و زمینه‌سازی برای حیات عزت مدار مادی و معنوی بود، به‌سرعت در همه جهان طنین‌انداز شد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: فراگیر شدن این پیام الهی بود که دشمنی مستکبران و زورگویان جهانی را علیه این نهضت تشدید کرد و این مستکبران و در رأس آنها نظام استکباری آمریکا از هیچ توطئه‌ای برای از بین بردن این نهضت مردمی فروگذار نکردند.دشمنان عزت و سربلندی ملت ایران برای سنگ‌اندازی و ایجاد خلل در مسیر تعالی و رشد این ملت بزرگ از همان ابتدا هر چه در توان داشتند را برای تحقق هدف شوم خود به میدان آوردند و اگر از حربه‌ای در این مسیر استفاده نکردند نه به دلیل نخواستن بلکه به دلیل نتوانستن بود.

این بیانیه می‌افزاید: امروز وظیفه همه دلسوزان انقلاب اسلامی و رهروان مسیر انسان‌ساز امام خمینی (ره) حمایت و تقویت مسیر پیشرفت همه‌جانبه نظام جمهوری اسلامی در راستای تحقق اهداف متعالی ملت ایران تحت زعامت، خلف صالح آن رهبر کبیر، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدظله‌العالی» است.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدان گلگون‌کفن نهضت جهانی اسلام و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدظله‌العالی» بر وظیفه سنگین نخبگان حوزوی و دانشگاهی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی تأکید کرده و این قشر مهم و تأثیرگذار را به ترسیم و تعریف وظایف خود در این مسیر مهم فرا می‌خواند.

301/302

کد خبر: 784104

وب گردی

وب گردی