آغاز برداشت محصول از مزارع  واحد دانشگاهی جویبار

رئیس واحد جویبار ضمن اعلام این خبر گفت : با توجه به زیر کشت رفتن ۱۲ هکتار از زمین‌های زراعی این مزارع برای اولین بار در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی دانشجویان با رویکرد توسعه کشاورزی در سطح واحد و درآمدزایی برای دانشگاه،  استفاده بهینه از زمین های واحد به زیر کشت رفته است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داریوش حمیدی، رئیس واحد جویبار گفت: در این مزارع، محصولات متنوع کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا کشت شده که به حول و قوه الهی، امروز شاهد برداشت نخستین محصولات آن در سال جاری هستیم.

رئیس واحد جویبار طرح کشت مزارع کشاورزی در سال گذشته با هدف درآمدزایی را موفقیت‌آمیز دانست و اظهار کرد: زمین‌های وسیع واحد جویبار که در سال‌های اخیر بلا استفاده بودند به طوری که امکان دسترسی به برخی نقاط به دلیل پوشش گیاهی زائد و شرایط نامساعد زمین، وجود نداشت ابتدا به منظور بهسازی فضای موجود، عملیات تسطیح اراضی و زهکشی جهت هدایت آب‌های سطحی صورت گرفت وبا اخذ مجوز از هیات امنای استان، تحت نظر استادان گروه کشاورزی 12 هکتار از اراضی دانشگاه کشت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با اهتمام دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه و امکان‌سنجی طرح‌های جدید این روند رو به رشد با سرعت بیشتری ادامه یابد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 784108

وب گردی

وب گردی