گشایش کنسولگری در سن پترزبورگ خواسته دانشجویان ایرانی در نشست با سفیر ایران

در نشست دانشجویان ایرانی در شهر سن پترزبورگ روسیه با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در روسیه ضمن بررسی مشکلات و مسائل و مشکلات، درخواست گشایش سرکنسولگری ایران در این شهر مطرح شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که در حاشیه برنامه های نشست بین المللی سن پترزبورگ برگزار شد، دانشجویان با مطرح کردن برخی مشکلات در عرصه های مختلف تحصیلی و همچنین اداری، فعالیت کنسولگری ایران در این شهر را برای تسهیل در امور مختلف بسیار سودمند خواندند.

همچنین دانشجویان در ادامه نشست با طرح برخی مسائل از جمله ارزیابی مدارک، خواستار پیگیری برای حل این مشکل مرتبط با دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ شدند.

سنایی سفیر ایران نیز با بیان اینکه هدف سفارت و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران تلاش و همکاری با هدف حل مشکلات است، پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه را مهم خواند و تاکید کرد که این اقدام ها همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان در دستور کار قرار گرفتن مشکلات مطرح شده دانشجویان برای پیگیری، همچنین بر اهمیت بهره برداری هر چه بیشتر از فرصت حضور در مجامع علمی و دانشگاهی روسیه برای افزایش دانش و تجربه تاکید کرد.

پس از فروپاشی شوروی در دسامبر سال 1991 و از بین رفتن دیوار آهنین و توجه روسیه نو به رویکرد ارتباط بیشتر با کشورهای مختلف در بخش های گوناگون از جمله علمی و دانشگاهی، دانشجویان ایرانی نیز با توجه به گستردگی دانشگاهها و مراکز آموزشی راهی این کشور شدند.

بر پایه تازه ترین اطلاعات رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی از 976 دانشجوی ایرانی 311 نفر در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاههای مسکو، سن پترزبورگ و چندین دانشگاه دیگر شهرهای روسیه تحصیل می کنند و 665 نفر هم دوره آموزشی زبان روسی در رشته های مرتبط (پادفک) را می گذرانند.

برنامه های همایش بین المللی سه روزه سن پترزبورگ با حضور بیش از 12 هزار نفر در قالب هیات هایی از مقام های کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، رئیسان سازمان های بین المللی، مقام های سابق و همچنین کارشناسان با موضوع ها و محورهای عمومی و تخصصی روز پنجشنبه گشایش یافت.

در اجلاس جداگانه این همایش مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی، روابط بین کشورها و بحران های مختلف بررسی شد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در چند نشست شرکت کرد.

در این همایش محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسعود زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت، محمد خدادی مدیرعامل ایرنا و سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

301/302

کد خبر: 784116

وب گردی

وب گردی