برگزاری مراسم های ویژه ماه مبارک رمضان در واحد سقز دانشگاه آزاد اسلامی

همزمان با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی کلاس تفسیر سوره حمد، محفل انس با قرآن و شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، کلاس تفسیر سوره حمد و محفل انس با قرآن با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز در این واحد دانشگاهی برگزار شد و ماموستا ابوالمحمدی مدرس دوره تفسیر سوره حمد با بیان احادیثی در مورد اعجاز سوره مبارکه فاتحه، اهمیت این سوره را برای حاضران تشریح کرد.

وی ادامه داد: برکات آیات این سوره شامل تمامی اصول دین توحید، نبوت و معاد است و آیه سوره مبارکه فاتحه می تواند جهانی را دگرگون سازد.

همچنین شورای امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با حضور حاج آقا هاشم پور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد سقز برگزارشد، حاج آقا هاشم پور ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار در ماه ضیافت الهی، ضمن به فلسفه امر به معروف و نهی از منکر گفت: معروف مثل آب است که برای ادامه حیات جامعه ضروری است و جامعه ای که در آن امربه معروف نمی شود از تشنگی خواهد مرد، ایشان همچنین در مورد منکر گفتند؛ منکر میکروبی است که اگر مهار نشود وارد بافت جامعه می شود و به جامعه آسیب می رساند.

وی ادامه داد: عدم پی بردن به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، بهانه جویی، بی تفاوتی اجتماعی و عدم واجب دانستن آن را از علت های اصلی انجام ندادن این فریضه دانسته و با اشاره به اینکه جامعه مانند کشتی می ماند که تمام افراد برآن سوار می باشند و چنانچه فردی بخواهد رخنه ای در این کشتی ایجاد کند همگان غرق خواهند شد، اذعان داشتند؛ اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای نجات تمام جامعه ضروری است.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 784164

وب گردی

وب گردی