فروش آش و حلیم در فست فودی‌ها غیرقانونی است/ هشدار در مورد خرید آش از دست فروش‌ها

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: فروش آش و حلیم و ارائه افطار در اماکن غیر مرتبطی، چون فست فودی ها، غیر قانونی است و وزارت بهداشت باید به این تخلف رسیدگی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، محمد حسین عزیزی، گفت: آش و حلیم از جمله غذاهایی است که درماه مبارک رمضان متقاضیان زیادی را به خودجلب می‌کند . از لحاظ غذایی خوردن این غذاها مقوی ومناسب است اما مکان پخت و فروش این غذاها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به استقبال مردم از آش وحلیم پخت و فروش این غذاها درمغازه‌های غیر مرتبطی چون فست فودها و بساط دست فروشان رایج شده است که از لحاظ بهداشتی وسلامت امنیت غذایی آنها را کاهش می‌دهد واطمینانی درمصرف آن وجود ندارد.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران عنوان کرد: برای جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی و تضمین سلامتی به شهروندان توصیه می‌شود آش وحلیم را از مغازه‌های دارای پروانه کسب خریداری کنند چرا که با توجه به سابقه پخت غذا دراین اماکن نسبت به مرغوبیت اقلام مصرفی درغذا اطمینان لازم وجود دارد.

وی گفت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان اماکنی چون فست فودی‌ها و کافه‌ها با ارائه افطار به شهروندان سودهای بسیاری را به جیب می‌زنند که این امر مخالف قانون بوده وباید با آنها برخورد شود. بنابراین مردم با دقت در انتخاب مکان مناسب برای صرف افطاری علاوه برحفظ سلامت می‌توانند از سودجویی اماکن متخلف جلوگیری کنند.

عزیزی در پایان گفت: وظیفه نظارت بر اقدامات غیر قانونی این اماکن درارائه محصولات غذایی و نظارت بر بهداشت محیط بر عهده مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی است تا با بازرسی‌های معمول نسبت به تخطی‌های انجام شده اعمال قانون صورت گیرد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 784208

وب گردی

وب گردی