رجیستری های تلفن همراه در راه است/اول تیر ماه مبارزه با قاچاق موبایل آغاز می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن‌های همراه از اول تیرماه خبر داده است.

به گزارش ایسکانیوز، یدالله صادقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اهمیت اجرای این طرح در کاهش قاچاق موبایل، گفت: اجرای طرح رجیستری تلفن همراه دارای دو بخش است که یکی از این بخش‌ها به قواعد تجاری و دیگری به زیرساخت‌های فنی مربوط می‌شود.

وی گفت: در حوزه قوانین و قواعد تجاری ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم، اما در بخش زیرساخت‌های فنی موضوع در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد تا با استفاده از دستگاه‌های خاص شرایطی ایجاد شود که امکان رجیستری تمام تلفن‌های همراه وجود داشته باشد و در عین حال در موارد مبادله تلفن همراه و خرید و فروش آن، فرد با مشکلی مواجه نشود.

صادقی با تاکید بر این‌ که در اجرای این طرح دچار نشدن مردم به مشکل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: برهمین اساس طی ماه‌های گذشته وزارت ارتباطات با جذب پیمانکاران مختلف در حال انجام این بخش است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: طبق اطلاعاتی که از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به دست ما رسیده، ظاهرا امور مربوط به این بخش در حال انجام است و به احتمال زیاد تا پایان خردادماه این طرح اجرایی می‌شود.

گفتنی است که تا پیش از این، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آخرین روزهای سال 1395 از اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن های همراه تا تیر ماه 1396 خبر داده بود. همچنین محمود واعظی،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در آخرین اظهار نظرهای خود در این زمینه گفت: با وزارت صنایع و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ کردیم و امیدواریم این فرآیند تا تیر ماه اجرایی شود.

وی البته این نکته را هم یادآور شده بود که مرحله پایلوت رجیستری انجام شده و دستگاه‌های ذی ربط خریداری شده و بدین ترتیب مسائل سخت افزاری حل شده اما در بعد نرم افزاری هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تا تیر ماه 1396 به نتیجه برسد.

منبع: تسنیم

خبرنگار: نازنین میرزایی انتشاردهنده:

کد خبر: 784241

وب گردی

وب گردی