پهنای باند بین المللی کشور و جهش صد گیگابایتی

 تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل کشور به 743 گیگابایت برثانیه افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیانگر آن است که ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل با یکصد گیگابایت رشد به 743 گیگابایت در ثانیه تا پایان پارسال رسید؛ در حالی که تا پایان شهریورماه پارسال میزان پهنای باند اینترنت کشور 643 گیگابایت بر ثانیه بود.
همچنین تازه ترین گزارش این دفتر از رشد ظرفیت شبکه آی.پی داخلی به 6 هزار و 800 گیگابایت برثانیه تا پایان پارسال خبر داده است؛ این ظرفیت در پایان شهریورماه همان سال چهار هزار گیگابیت بر ثانیه ثبت شده بود.
این آمار در حالی از سوی دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی اعلام شده است که چندی پیش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات در گزارشی با نام «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید» نوشته بود: ظرفیت شبکه آی.پی داخلی با رشد13 برابری به هشت هزار و 500 گیگابایت رسیده است.
تازه ترین گزارش این دفتر نشان می دهد تا پایان پارسال 62 هزار و 602 کیلومتر کابل فیبرنوری بین شهری در کشور نصب شد، درحالی که این میزان تا پایان شهریورماه پارسال 59 هزار و 773 کیلومتر کابل بود.
گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی در حالی میزان گسترش فیبر نوری تا پایان پارسال را 62 هزار و 602 کیلومتر اعلام کرده است که در گزارش وزارت ارتباطات در دولت تدبیر و امید، میزان توسعه شبکه فیبر نوری با 30درصد رشد، 65 هزار کیلومتر گزارش شده بود.
در گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، میزان ترانزیت ارتباطات بین الملل سه هزار و 600 لینک STM1 اعلام شده است.
همچنین ظرفیت در مسافت شبکه انتقال داده ها تا پایان پارسال 19 میلیون و 867 هزار و 700 گیگابیت برثانیه بر کیلومتر، میزان دسترسی به اطلاعات در شبکه انتقال داده ها 99.96 درصد و میانگین تاخیر ارسال بسته های آی.پی شبکه داخلی 20 میلی ثانیه اعلام شده است.

منبع: ایرنا

خبرنگار: نازنین میرزایی انتشاردهنده:

کد خبر: 784257

وب گردی

وب گردی