خطوط هوایی آمریکا پروازهای خود به ونزوئلا را متوقف می‌کند

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا پروازهای روزانه خود به ونزوئلا را از ماه جولای متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در حالی که بسیاری از شرکت های هواپیمایی بزرگ جهان طی سال های اخیر پروازهای خود به ونزوئلا را متوقف کرده اند، شرکت یونایتد ایرلاینز نیز قصد دارد از ماه جولای پروازها به این کشور را متوقف کند.

شرکت های بزرگ هواپیمایی جهان طی سال های اخیر به علت اختلاف بر سر بدهی چند میلیارد دلاری دولت کاراکاس پروازهای خود را متوقف کرده اند.

شرکت یونایتد که پروازهای روزانه بین کاراکاس و هوستون داشته، تایید کرده است که پروازهای خود در این مسیر را متوقف خواهد کرد. این مسیر پروازی با استقبال مدیران نفتی شرکت های واقع در هوستون و همین طور شهروندان ونزوئلایی که در آمریکا زندگی می کنند، روبرو می شود ولی توریست های کمی طی ماه های گذشته به ونزوئلا سفر کرده اند. درگیری های خشونت آمیز داخلی تاثیر زیادی بر کاهش سفرهای توریستی به این کشور بحران زده داشته است.

علاوه بر بدهی دولت ونزوئلا به شرکت های هواپیمایی و استقبال ناچیز مسافران، شرکت های هواپیمایی نگران امنیت کادر پروازی و خدمه خود در این کشور هستند. ناآرامی های خونین در ونزوئلا که به دنبال کمبود شدید دارو و مواد غذایی طی دو ماه اخیر آغاز شده، تاکنون 64 نفر را به کام مرگ کشانده است.

طی سال های اخیر از شرکت لوفتهانزا گرفته تا ایرکانادا پروازهای خود به ونزوئلا را متوقف کرده اند.آمریکن ایرلاینز بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکا نیز از سال 2014 تاکنون 80 درصد پروازهای خود به ونزوئلا را کاهش داده است.

سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی سال گذشته اعلام کرد که دولت ونزوئلا بیش از 3.78 میلیارد دلار به شرکت های بین المللی بدهکار است.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 784286

وب گردی

وب گردی