قطع روابط دیپلماتیک عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطر

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با اعلام حمایت قطر از تروریسم روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.

به گزارش ایسکانیوز خبرگزاری رویترز نوشت: عربستان سعودی اعلام کرد روابط با قطر را قطع کرده است. ریاض اعلام کرد این اقدام به منظور محافظت از امنیت ملی عربستان سعودی انجام شده است.

عربستان سعودی روز دوشنبه روابط دیپلماتیک و هرگونه ارتباط زمینی، دریایی و هوایی با قطر را قطع و اعلام کرد این اقدام برای محافظت از عربستان در برابر آنچه ریاض تروریسم و افراط گرایی نامید، ضروری است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک منبع رسمی اعلام کرد عربستان تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک و کنسولی خود را با قطر قطع کند تا از امنیت ملی خود در برابر خطرات ناشی از تروریسم و افراط گرایی محافظت کند.

این منبع رسمی همچنین اعلام کرد عربستان سعودی هرگونه ارتباط زمینی، هوایی و دریایی خود را با قطر قطع کرده است و از همه کشورهای برادر و دوستان خود می خواهد همین کار را انجام دهند.

ریاض ضمن اعلام ممنوعیت سفر اتباع عربستان به قطر، به اتباع قطر هشدار داد چهارده روز فرصت دارند تا خاک عربستان را ترک کنند.

عربستان سعودی ورود شهروندان قطری به این کشور یا تردد از این کشور را به دلایل بازدارنده امنیتی ممنوع کرد.

شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری اعلام کرد، فرماندهی ائتلاف (ائتلاف عربی علیه یمن) به مشارکت قطر در این ائتلاف پایان داد.

این شبکه افزود، این اقدام به دلیل حمایت قطر از القاعده و داعش صورت پذیرفت.

بحرین روز دوشنبه اعلام کرد روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کرده است

بحرین قطر را به حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی خود متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، در بیانیه ای کوتاه که در خبرگزاری رسمی بحرین منتشر شد آمده است بحرین، متحد نزدیک عربستان سعودی، همچنین ارتباط دریایی و هوایی با قطر را قطع می کند و از اتباع خود در قطر می خواهد ظرف مدت 14 روز این کشور را ترک کنند.

بحرین شهروندانش را از سفر به قطر یا اقامت در این کشور منع کرد.

بحرین همه مسیرهای هوایی و دریایی این کشور به قطر و بالعکس را ظرف 24 ساعت آینده می بندد.

بحرین اعلام کرد دیپلمات های خود را از دوحه ( پایتخت قطر ) خارج می کند.

حرین به دیپلمات های قطری 48 ساعت فرصت داد این کشور ( بحرین ) را ترک کنند.

مصر روابط خود را با قطر قطع کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی مصر، اعلام کرد مصر روز دوشنبه از قطع روابط خود با قطر خبر داد و این کشور را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرد.

مصر اعلام کرد برای حفظ امنیت ملی این کشور، آسمان و بنادر خود را به روی همه وسایل حمل و نقل قطر بسته است.

امارات روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده اعلام کرد امارات روز دوشنبه روابط خود را با قطر قطع و این کشور را به بی ثبات کردن امنیت منطقه متهم کرد.

امارات شهروندانش را از سفر به قطر یا اقامت در این کشور یا تردد از آن منع کرد.

تایید:سرلک

کد خبر: 784372

وب گردی

وب گردی