طرح تحول سلامت باید از سال‌ ها قبل آغاز می ‌شد

جوان برتر ملی و حافظ کل قرآن کریم با اشاره به تاثیر طرح تحول سلامت بر عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان گفت: طرح تحول سلامت باید از سال ‌ها قبل اجرا می ‌شد.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه شیرازی در غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن، گفت: حفظ قرآن را از سال ۱۳۷۴ شروع کردم و تا سال ۱۳۷۸ توانستم حافظ کل قرآن کریم شوم؛ از سال ۱۳۸۱ در مسابقات داخلی شرکت کردم و توانستم رتبه ‌های مختلفی را در مسابقات حفظ کسب کنم؛ پس از آن به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین ‌المللی اردن حضور داشتم که موفق به کسب رتبه ممتاز آن مسابقات شدم؛ از سال ۱۳۸۷ نیز مشغول تدریس قرآن و داوری مسابقات قرآنی هستم؛ همچنین در سال ۱۳۸۹ رتبه اول جشنواره ملی جوان ایرانی را به دست آوردم که همان سال توانستم با دریافت امتیاز به عنوان جوان برتر ملی سال انتخاب شوم.

وی با اشاره به تاثیر معجزه آسای قرآن در زندگی و تحصیل گفت: فارغ از شعار دادن، قرآن تاثیر بسیار معجزه ‌آسایی دارد. به خصوص حفظ قرآن تاثیر بسیار مثبتی در حافظه دارد که این موضوع می ‌تواند در تحصیل نیز تاثیر فوق العاده ‌ای داشته باشد. نکته مهم دیگر این است که قرآن آرامشی را ایجاد می ‌کند که این آرامش در کار و در ارتباط با بیمار بسیار موثر است و باعث کاهش استرس و آرامش و تسریع در روند بهبود بیماری می ‌شود.

شیرازی یادآور شد: معتقدم طرح تحول سلامت باید از سال ‌ها قبل آغاز و اجرایی می ‌شد. این طرح بهتر بود زودتر در میان قشر ضعیف جامعه اجرا می ‌شد. هزینه‌ های بستری و درمان که تا پیش از این برای بسیاری از افراد سنگین بود با اجرایی شدن این طرح کاهش قابل ملاحظه ‌ای پیدا کرد و عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان برای افراد ضعیف جامعه اجرایی شد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 784382

وب گردی

وب گردی