نقوی حسینی: تعمیر آب سنگین اراک در راستای بازطراحی این مجموعه است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعمیر و نگهداری آب سنگین اراک گام نخست بازطراحی این ساختار است.

به گزارش ایسکانیوز ، سید حسین نقوی حسینی درباره گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته ای ایران اظهار داشت: گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان گر این است که ایران بر اساس برجام به تعهدات خود عمل کرده است و هیچ انحرافی ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: در گزارش آژانس اشاره شده که آب سنگین اراک برای تعمیر و نگهداری تعطیل شده است، در این باره باید گفت که طبق توافق صورت گرفته آب سنگین اراک لازم است تا از سوی یکی از کشورهای گروه 1+5 بازطراحی شود.

نقوی حسینی گفت: این توافق با کشور چین منعقد شده و نحوه باز طراحی مورد توافق هر دو کشور قرار گرفته است و منتظر عملیاتی شدن آن هستیم.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد اعلام این که آب سنگین اراک در حال حفظ و نگهداری است، نشان دهنده شروع عملیاتی شدن بازطراحی آن است به نحوی که اکنون در مرحله نگهداری هستیم تا قرارداد بازطراحی نهایی و عملیاتی شود.

نماینده مجلس با اشاره به بدعهدی غرب در اجرای برجام اظهار داشت: در یکسال گذشته شاهد بدعهدی های آمریکا بودیم و باید تلاش شود این کشور را به مسیر اجرای صحیح برجام برگرداند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجایی که گزارش آژانس سند رسمی فعالیت ایران در چارچوب توافق صورت گرفته است، بنابراین وقتی ثبت شود به طرفین قرارداد اعلام می شود که ایران پایبند است و انتظار متعهد بودن آنها نیز می رود اما شرایط خلاف این است و می توانیم با استناد به این سند رسمی از بدعهدی غرب طرح شکایت کنیم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارش فصلی خود تایید کرد که فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب توافق هسته ای برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) بوده است.

301/300

کد خبر: 784399

وب گردی

وب گردی