نماینده قم: قیام ۱۵ خرداد به ملت ایران بیداری بخشید

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام ۱۵ خرداد به ملت ایران بیداری بخشید و نظام استکباری را رسوا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز بعد از راهپیمایی ۱۵ خرداد در حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد: قیام ۱۵ خرداد به ملت ایران بیداری بخشید و نظام استکباری را رسوا و زمینه را برای وقوع انقلاب اسلامی آماده کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گرامیداشت این روز اهمیت زیادی دارد. مردم شریف قم بعد از ۳۸ سال از گذشت انقلاب همچنان به بزرگداشت این روز توجه دارند. باید بدانیم که رسالت مهمی بر عهده ما در صیانت از خون شهیدان و پیروی از ولایت فقیه قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین ایران اسلامی روز گذشته در سالگرد از دست دادن رهبری فقید و بزرگ عزادار بود؛ هر چند انتصاب الهی و ارزشمند رهبری توانست خلاء فقدان امام را پر کند و کشتی انقلاب را در بین امواج مصنوعی و ساختگی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی به سالمی حرکت دهد.

حجت الاسلام ذوالنور بیان کرد: ۱۵ خرداد ۴۲ نقطه عطف مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود اگر چه ۱۵ خرداد مردم را عزادار کرد، اما آثار و برکات زیادی به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: با شرایطی که رژیم شاهنشانی با اخنتاق و شکنجه و تبعید فراهم کرده بود کاسه صبر مردم لبریز شد و حرکتی بزرگ شکل گرفت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قبل از آن نیز مردم شاهد حوادث تلخ مانند قانون کاپیتولاسیون در کشور بودند. به تعبیر امام اگر ایرانی سگ آمریکایی را می‌کشت محکوم می‌شد و اگر آمریکایی‌ها شخصیت ایرانی را زیر می‌گرفتند مصونیت داشتند.

وی یادآور شد: در اعتراض به کاپیتولاسیون مراجع و علما یکپارچه درس و بحث را تعطیل کردند و به خیابان‌ها رفتند، اما شاه در آن زمان روحانیت را به خاک و خون کشید.

حجت الاسلام ذوالنور در مورد لایحه انجمن‌های ولایتی و ایالتی نیز گفت: در این لایحه به جای قسم به قرآن، کتاب آسمانی را جایگزین کرده بودند. از سوی دیگر در لایحه انجمن‌های ولایتی و ایالتی آزادی‌های اجتماعی برای زنان در نظر گرفته بودند که فساد را ترویج می داد.

وی اظهار کرد: امام(ره) در روز عاشورا بدنه نظام را به لرزه در آورد و دو روز بعد که مصادف با ۱۵ خرداد ۴۲ تعدادی از کماندوهایی که از خارج از شهر آمده بودند امام را دستگیر کرده و به تهران منتقل کردند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا در تلاش بود با اصلاحات فرهنگی و سیاسی زمینه حفظ خاندان پهلوی را در ایران فراهم سازد، اما قیام امام زمینه‌ساز نابودی این رژیم شد.

وی گفت: مردم قم با شنیدن خبر بازداشت امام (ره) به طرف حرم حرکت کردند اما مزدوران شاه تعدادی از مردم قم را به رگبار بستند.

حجت الاسلام ذوالنور تاکید کرد: این ملت با پشتیبانی از ولایت فقیه به پیروزی رسید بدون عنصر رهبری نمی توانستیم به پیروزی دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب امروز نیز قصد دارند به انقلاب اسلامی و آرمان های امام لطمه بزنند و در سال ۸۸ نیز در صدد براندازی نظام بودند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما نباید از ارزش های انقلابی و دینی عقب نشینی کنیم. دشمنان همین نیت شوم را دنبال می کنند ولی ملت بصیر ایران اجازه چنین هجمه ای را به دشمن نمی دهند.

301/300

کد خبر: 784492

وب گردی

وب گردی