بازنده اصلی مناقشه مثلث سعودی، مصر و امارات خواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش بحران بین برخی کشورهای عربی و قطر تاکید کرد: برنده نخست این گسست ها رژیم اشغالگر قدس و بازنده اصلی این مناقشه مثلث سعودی، مصر و امارات خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رحیمی در واکنش به وضعیت پیش آمده برای کشور قطر اظهار داشت : ابتدا نباید نقش قطر در ائتلاف علیه اسد در کنار ریاض و آنکارا، تقویت مالی داعش و النصره و سیاست ضد ایرانی در شورای همکاری خلیج فارس فراموش شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: اما نکته قابل توجه در این اختلاف به وجود آمده این است که برنده اول این گسست ها رژیم اشغالگر قدس و بازنده اصلی این مناقشه مثلث سعودی، مصر و امارات خواهد بود.

وی گفت: سعودی ها با این تصمیم آشکار کردند که ماموریت اجرای برنامه های ترامپ در منطقه را قبول کردند و این تصمیم بلافاصله پس از سفر رییس جمهوری آمریکا به عربستان صورت گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اختلافات داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و دیگر تشکل های عربی نشان داد در جهان عرب رهبری واحد موضوعیت ندارد و خسارت های ناشی از اختلاف در جهان عرب به طور مستقیم به ملت های منطقه تحمیل می شود.

رحیمی تصریح کرد: در چنین شرایطی میانجیگری کشورهای عمان و کویت دور از انتظار نیست و تا روزهای آینده یکی از این دو کشور با هدف میانجیگری به موضوع ورود خواهند کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به رد میانجیگری از سوی عربستان اظهار داشت: با وجود اعلام این موضع ، عمان موضوع میانجیگری را تمام شده تلقی نخواهد کرد و راه های دیگر میانجیگری را در دست بررسی قرار خواهد داد.

رحیمی در ادامه به نقش ایران در کاهش تنش ایجاد شده بین کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: موضع ایران در این شرایط از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حساسیتی که در منطقه خلیج فارس به واسطه جنگ و درگیری در سوریه، عراق و یمن وجود دارد ضروریست کشورهای منطقه نقش میانجیگری برای حل تنش در خصوص قطر را به خوبی ایفا کنند در غیر این صورت انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل نشست فوری برای بررسی راه های برون رفت از این منازع تشکیل دهد.

301/300

کد خبر: 784513

وب گردی

وب گردی