مقام عالی نهاد مذهبی مسلمانان کشور چین: امام خمینی(ره) مدافع دین اسلام بود

رئیس انجمن اسلامی چین به عنوان مهمترین نهاد مذهبی مسلمانان این کشور گفت: امام خمینی (ره) نه تنها یک رهبر انقلاب و عاشق مردم بلکه مدافعی واقعی برای دین اسلام بود.

به گزارش ایسکانیوز ، «یانگ فا مینگ» (yang fa ming) دوشنبه شب در آیین گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که با حضور اندیشمندان و مسلمانان چینی در سفارت ایران در پکن برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل در تمام عمر خود برای وحدت و اتحاد مسلمانان تلاش کرد و در این راه علاوه بر زندان، مورد شکنجه و تبعید قرار گرفتند.

وی افزود: با اینکه ایشان 15 سال خارج از وطن و کشور بسر می بردند اما هیچ وقت از کار و تلاش خود برای استقلال و خوشبختی مردم دست بر نداشت تا اینکه در نهایت انقلاب ایران با رهبری ایشان به پیروزی رسید.

رئیس انجمن اسلامی (نهاد مذهبی مسلمانان چین) در ادامه با قرائت آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» گفت: همه ما در اینجا جمع شده ایم تا یاد و خاطره بزرگ مردی را زنده کنیم که برای دفاع از دین اسلام و منافع مردم ایران از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

وی تصریح کرد که زنده کردن یاد و خاطره امام راحل باعث می شود که همه ما با اتحاد در زیر پرچم اسلامی باشیم و زندگی همراه با صلح و ثباتی را که به سختی به دست آورده ایم گرامی بداریم.

«یانگ فا مینگ» در بخش دیگری از سخنان خود به تبادلات فرهنگی و اقتصادی بخصوص تبادلات دینی میان ایران و چین اشاره کرد و سابقه آن را مربوط به هزار سال قبل دانست.

او افزود: هنوز آثار فرهنگ اسلامی فارس در آموزش علوم اسلامی و زندگی مسلمانان چین باقی است و این خود بهترین آمیختن فرهنگ اسلامی و دوستی مسلمانان دو کشور ایران و چین محسوب می شود.

301/300

کد خبر: 784532

وب گردی

وب گردی