ماحوزی: فرزندان شیوه‌های درست زندگی و رموز موفقیت را از خانواده می‌آموزند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه جامعه بدون حضور زنان به پیشرفت و تعالی نخواهد رسید، گفت: خداوند متعال، بدون توجه به جنسیت در وجود همه آدمیان توان بالقوه‌ای قرار داده است که بالفعل کردن آن مستلزم تلاش، اعتماد به نفس، ایمان و برنامه ریزی فردی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمیده ماحوزی در همایش «نقش زنان ایرانی در تعلیم و تربیت» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه مادر پایگاه و تکیه‌گاه عاطفی همسر و فرزندان است، اظهار کرد: بانوان برخلاف تصور برخی نه تنها از نظر جسمی و فکری ضعیف نبوده بلکه با توانایی‌های خود عهده‌دار حساس‌ترین مسائل زندگی و جامعه همچون مدیریت خانواده، پرورش فرزندان، همسرداری و ... بوده اند که از پس این مسئولیت‌ها بخوبی برآمده‌اند.

ماحوزی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین کانون تربیت انسان، خانواده است، بیان کرد: زن موفق کسی است که بتواند در هر دو جنبه وظایف منزل و وظایف اجتماعی کارآمد باشد چرا که با موفقیت در انجام وظایف، به ثبات خانواده و تعالی جامعه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گام های نخستین شکوفاشدن استعداد و ایجاد اعتماد به نفس را در افراد، باید در خانواده جستجو کرد، گفت: خانواده‌ها باید در ایام کودکی به فرزندان خود شیوه‌های درست زندگی کردن، الگوبرداری مناسب، پذیرش شکست، رموز موفقیت و .. را آموزش دهند تا فرزندان توانمندسازی و اتکا به خود را در بعدهای روانی، اجتماعی و اقتصاد از همان کودکی بیاموزند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، رشد زنان را در گرو شناخت مسائل جامعه، جایگاه و ارزش های خود دانست و تشریح کرد: افرادی به موفقیت دست پیدا خواهند کرد که با مقتضیات زمانه خود همراه بوده و متناسب با آن، بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی افزود: زنان باید بیش از دیگر اقشار جامعه با آینده نگری برای رسیدن به اهداف و مقصود خود، برنامه ریزی و تلاش مضاعف کنند.

ماحوزی با تأکید بر اینکه برخی دیدگاه های سنتی و سلیقه ای که از نقش و جایگاه زن در فرهنگ عمومی تعریف می شود گاهی آنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، تصریح کرد: رفع این معضل اجتماعی نیاز به حمایت همه سازمان ها، ارگان ها، افراد و ... دارد و رفع آن مربوط به یک قشر خاص نیست.

عضو هیأت علمی واحد بوشهر و دبیر علمی همایش هم با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش جلب مشارکت دانشجویان و علاقه مندان برای ارائه ایده های خود در راستای رفع معضلات و مشکلات در حوزه خانواده و زنان است، گفت: در این همایش سعی بر آن شده است تا زمینه ای فراهم شود که محققان و پژوهشگران فعالیت ها و نظریات خود را در قالب مقالات و پوستر به نمایش عمومی برسانند.

دکتر فاخته ماهینی با تأکید بر اهمیت و نقش زنان در حفظ و ارتقای سلامت نظام خانواده، اظهار کرد: زمانی که نیک بنگریم، مسئولیت سنگین و خطیر زنان در خانواده و جامعه به خوبی نمایان می شود که متاسفانه گاهی این مهم در دید افراد بی اهمیت جلوه داده شده است.

عضو هیأت علمی واحد بوشهر با بیان اینکه همایش داخلی نقش زنان ایرانی در تعلیم و تربیت در چهار محور کلی برگزار شد، عنوان کرد: محورهایی چون نقش زنان در تعلیم و تربیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی، نقش زنان در مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و مشاوره تحصیلی و جایگاه زن در خانواده از مواردی بوده که در این همایش به آن پرداخته شده است.

ماهینی با بیان اینکه از زمان اطلاع رسانی های اولیه تا پایان زمان پذیرش مقالات 31 اردیبهشت 96، تعداد 23 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، تشریح کرد: بعد از داوری ها، 15 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که در قالب پوستر و ارائه به جلسه اصلی همایش راه یافتند.

کد خبر: 784670

وب گردی

وب گردی