بهترین سنین یک جوان در اختیار شماست از آن مراقبت کنید/دانشجویان، پدران و مادران باید در جریان ریز امور دانشگاه قرار گیرند/ اختصاص ساختمان جدید به واحد دندان پزشکی در راستای ارتقای کیفیت و استانداردسازی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز از بخش های مختلف واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بازدید و با مدیران و مسئولان این واحد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی محمد نوریان در جلسه مشترک با مدیران واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه واحد دندانپزشکی به لحاظ آموزشی و پژوهشی در حال نهادینه کردن جایگاه خود است و از نظر کیفیت گام های خوبی برداشته که حاصل تلاش مدیران گذشته و در رأس آنها آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) است.

وی با بیان اینکه از اولین اقدامات پس از قبولی مسئولیت در دانشگاه آزاد اسلامی، پیشنهاد ایجاد سازمان مستقل علوم پزشکی در راستای کیفی سازی در این دانشگاه بوده است، گفت: خوشبختانه این طرح مورد حمایت ریاست و اعضای محترم هیات امنا نیز قرار گرفته است که بایستی تلاش کنیم این سازمان بعنوان یک برند در حوزه علوم پزشکی شناخته شده و واحد دندانپزشکی با پتانسیل ها و ظرفیت های موجود یکی از قطب های آن باشد.

دکتر نوریان گفت: تشکیل این سازمان مستقل، گامی در جهت پاسخ به نیازهای جامعه و بهبود فرآیندهاست چرا که ما معتقدیم کسانی که در حوزه علوم پزشکی فعالیت می کنند، باید آشنا به مسائل امور پزشکی و درمانی باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت برندسازی در این دانشگاه، گفت: یکی از قطب های برندسازی، بخش پزشکی است که در این بخش، حوزه دندانپزشکی، برجستگی بیشتری دارد.

نوریان افزود: خوشبختانه واحد دندان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جزو واحدهای استاندارد، قابل قبول و برند وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به دیدار اخیرش با سفیر آذربایجان گفت: براساس اظهارات سفیر این کشور؛ هرساله یک میلیون نفر از آذربایجان برای انجام امور پزشکی به ایران سفر می کنند که نشان از اعتماد به پزشکی ایران و مایه افتخار است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همواره تعداد بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به کشورهای دیگر سفر می کنند، گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی با توجه به پتانسیل هایی که دارد و بعنوان برند در حوزه پزشکی مطرح است باید با فراهم آوردن شرایط لازم مانع از خروج جوانان به کشورهای دیگر شود.

لزوم حفظ منزلت و جایگاه اساتید دانشگاهی

دکتر نوریان ضمن اشاره به برنامه های پیش روی مدیریت جدید دانشگاه اشاره کرد و افزود: ایجاد جایگاه معنوی برای حفظ منزلت اساتید، جذب دانشجوی خارجی و تبادل استاد با کشورهای همسایه، کیفی سازی و توسعه علوم پزشکی ازجمله برنامه های آتی در دانشگاه آزاد اسلامی است از مسئولین و اساتید درخواست نمود تا با هرچه که باعث کاهش کیفیت شود مقابله نمایند.

وی گفت: در بازدیدهایی که طی دو سال گذشته بعنوان دبیرکل هیات موسس از واحدهای دانشگاهی داشتم متوجه شدم که توجه اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر به حفظ منزلت و جایگاه معنوی شان است که بایستی در راستای حفظ کرامت و منزلت آنان تلاش کنیم.

نوریان با تاکید بر لزوم حفظ ساحت مقدس اساتید، گفت: باید بخش عمران و خدمات دانشگاه از بخش علمی جدا شود .

وی با بیان اینکه آموزش یکی از بهترین روش های برندسازی و مطرح کردن نام کشورها در دنیاست است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان باید همگام با دنیا در حرکت باشد و از نظر توسعه کیفی جایگاه خود را ارتقا دهد که یکی از ملزومات آن، مطالعه و حرکت با تکنولوژی ها و اقدامات به‌روز جهان است.

نوریان با بیان اینکه دنیا به سمت اینترنت اشیا و تارنمای اشیا در حرکت است، گفت: ساختارهای مدیریتی باید همواره به روز باشند که باید با ظرفیت سازی مناسب حداقل ضرورت ها را ایجاد کنیم. همچنین ارتباطات بین المللی خصوصا در حوزه دندانپزشکی با توجه به ظرفیت ها و برندی که این حوزه در دانشگاه دارد باید از طریق تبادل استاد و دانشجو با کشورهای متقاضی همچون عراق، افغانستان، آذربایجان و ... نیز صورت گیرد.

ارتباط میان دانشجو و استاد باید سیستماتیک و علمی باشد

وی افزود: توسعه دانشگاه امری پیوسته است و دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه های عظیمی دارد که حاصل تلاش همه مسئولان و مدیران است.

نوریان با اشاره به اینکه ارتباط میان دانشجو و استاد باید سیستماتیک و علمی باشد، گفت: مهم این است که اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در اداره و برنامه ریزی امور آموزشی از دانشجویان استفاده کنند و در جهت ارتقای اخلاق و تربیت انسان های شایسته گام بردارند.

وی خطاب به اساتید، مدیران و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بهترین سنین یک جوان در اختیار شماست پس باید به نحوی مراقبت کنید که این زمان به نحو شایسته سپری شود و در نهایت انسان های اخلاق مدار، متدین، متعهد و متخصص از دانشگاه‌آزاد اسلامی فارغ التحصیل شوند.

وی از ایجاد روش های شفاف سازی امور خبر داد و گفت: در نظر داریم امکانی را در سامانه دانشگاه ایجاد کنیم تا براساس آن، تمامی افراد و حتی دانشجویان، پدران و مادران در جریان ریز امور دانشگاه قرار گیرند.

سرپرست دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه در دوره تصدی دبیرکل هیات موسس در این دانشگاه بنا به نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) راهکارهایی را برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای زیان‌ده ارائه کردیم، گفت: ایشان اعتقاد داشتند که واحدهای کوچک نباید منحل شوند بلکه باید حمایت شده و بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند چراکه یکی از مزایای دانشگاه‌‌آزاد اسلامی این است که در نقاط دور دست کشور نیز آموزش را در اختیار خانواده ها قرار داده است.

نوریان افزود: در حال حاضر حدود 150 واحد زیان ده داریم که تلاش ما این است که با تمهیدات و همکاری تمامی مسئولان بتوانیم آنها را از حالت زیان دهی خارج کنیم.

دکتر نوریان ضمن تشکر از زحمات مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ایشان را فرزند خلف آیت الله هاشمی رفسنجانی خواند و گفت: مهندس هاشمی در زمان معاونت خود فضاهای عمرانی بسیاری را در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده اند که قابل تقدیر است.

همچنین در این جلسه با توجه به عنایت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ارتقای کیفی واحد دندان پزشکی براساس استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت، ساختمان متعلق به سازمان مرکزی واقع در نیستان نهم به این واحد واگذار شد، تا بدین ترتیب سرانه فضای آموزشی به استانداردهای مورد نظر نزدیکتر شود.

گفتنی است دکتر نوریان از بخش های پری کلینیک، پروتزهای دندانی و ایمپلنت، پروتز ثابت، ترمیمی، پروتز متحرک، کودکان، رادیوگرافی و تصویر برداری، کلاس های آموزشی و... بازدید کرده و از نزدیک در جریان امور جاری این بخش ها قرار گرفت.

200

کد خبر: 784868

وب گردی

وب گردی