سی‌ان‌ان: آمریکا تصور می‌کند هک خبرگزاری قطر کار روسیه بوده است

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات اف‌بی‌آی مدعی شده که خبرگزاری قطر هک شده و این کار هم توسط هکرهای روسیه صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه «سی‌ان‌ان» روز سه‌شنبه مدعی شد که اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) معتقد است که «هک خبرگزاری قطر»، کار هکرهای روسیه بوده است.

دو هفته پیش در خبرگزاری قطر اظهاراتی از قول امیر این کشور منتشر شد، که در آن بر لزوم ادامه روابط با ایران و حمایت از حماس، تأکید شد.

در حالی که این اظهارات علاوه بر خبرگزاری، در شبکه قطر هم زیرنویس شده و در توییتر و فیسبوک رسمی خبرگزاری قطر نیز منتشر شد، دوحه ادعا کرد که این خبر جعلی است.

قطر می‌گوید سایت خبرگزاری قطر هک و این «گزارش جعلی» در آن منتشر شده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، محققین اف‌بی‌آی که برای بررسی این مسئله راهی دوحه شده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که خبرگزاری قطر توسط هکرهایی در روسیه هک شده است.

مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفته‌اند که به نظر می‌رسد هدف از این کار ایجاد اختلاف میان آمریکا و متحدانش بوده است.

اف‌بی‌آی و آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده‌اند، اما یک سخنگوی سفارت قطر در آمریکا همکاری با واشنگتن در مورد این رخداد را تائید کرده است.

یک مقام آمریکایی گفته هنوز مشخص نیست که هکرها به گروه‌های خلافکار وابسته بوده‌اند یا به دولت، اما «در روسیه به ندرت چیزی بدون رضایت دولت انجام می‌شود.»

در ماه‌های گذشته مقامات آمریکایی تقریبا هر هفته در موضوعات مختلف روسیه را به انجام حملات سایبری متهم کرده‌اند.

با این وجود، تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها ارائه نشده است. کرملین با رد ادعاهای واشنگتن، تأکید کرده که اگر آمریکا مدرکی در این رابطه دارد، باید منتشر کند.

منبع: فارس

305

کد خبر: 784942

وب گردی

وب گردی