دزدان مسلح طلا فروشی اعدام می شوند

دو نفر از سارقان نقابدار که در حمله مسلحانه به یک طلافروشی در شهر «گالیکش» استان گلستان، بیش از 13 کیلوگرم طلا به سرقت برده بودند پس از محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی گنبد کاووس به اعدام در محل سرقت محکوم شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران سرقت شبانه از این طلافروشی، اردیبهشت سال گذشته زمانی اتفاق افتاد که سارقان نقابدار با بستن جاده ورودی شهر و ایجاد رعب و وحشت، نقشه دزدی از طلافروشی واقع در حوالی مسجد جامع شهر گالیکش را اجرا کردند.
دزدان مسلح چهار نفر بودند که به گفته شاهدان، یکی از آنها پشت فرمان خودرو نشسته، یکی دیگر از آنان جاده شهری گنبد به مشهد را بست و سپس دونفر از همدستان‌شان که مسلح به کلت و کلاشینکف بودند حدود ساعت 9 شب وارد طلافروشی شدند. یکی از آنان، سه نفر ازافراد حاضر در طلافروشی را با اسلحه تهدید کرد و سارق دیگر با شکستن شیشه ویترین، به جمع‌آوری طلاهای موجود در مغازه پرداخت و دقایقی بعد هم گریختند. از سوی دیگر سارق مسلحی که خیابان را بسته بود، مرتب تیراندازی هوایی می‌کرد که باعث رعب و وحشت مردم شده بود.
پس از این سرقت وهمزمان با ورود پلیس به ماجرا، شاهدان مشخصات خودرو سارقان - «رانا»ی سفید را - در اختیار مأموران قرار دادند. بدین ترتیب عملیات ویژه تعقیب و گریز دزدان در دستور کار قرار گرفت تا اینکه ردپای آنها در شهرستان کلاله - شرق گلستان- بدست آمد و یگان‌های انتظامی به آنها دستور ایست دادند. اما همان موقع، درگیری مسلحانه ای میان سارقان و مأموران رخ داد که در نهایت دزدان با توجه به تاریکی هوا و شرایط جغرافیایی منطقه، موفق به فراربه سوی مازندران و تهران شدند.چهار روز پس از این سرقت، مأموران پلیس استان سمنان، به خودروی سارقان ظنین شدند و تبهکاران را در عملیاتی ضربتی دستگیرکردند.
پس از بازرسی خودرو، یک قبضه کلاشینکف، دو قبضه کلت کمری، سه قبضه نارنجک و ۱۶۴ تیر فشنگ به همراه ۱۳ کیلو و ۱۰۰ گرم طلای مسروقه کشف شد.براساس اعتراف سارقان یکی از همدستان آنان که در جریان تیراندازی مأموران مجروح شده بود جان باخته و یک نفر نیز فراری است.

ابلاغ حکم اعدام
رئیس کل دادگستری گلستان از صدور حکم دو نفر از سارقان مسلح طلافروشی گالیکش خبرداد و گفت: این حکم از سوی دادگاه انقلاب گنبد گاووس صادر شده و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است.
به گفته وی، پرونده دو سارق دستگیر شده در دادگاه انقلاب گنبد کاووس تحت رسیدگی قرار گرفت و حکم اعدام در محل سرقت برای آنان صادر شد.این حکم به تازگی به مجرمان ابلاغ شده و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
به گفته رئیس کل دادگستری گلستان، سارق سوم هم تحت تعقیب است و پس از دستگیری، پرونده او نیز با فوریت در دادگاه انقلاب گنبدکاووس رسیدگی خواهد شد.

700

کد خبر: 784969

وب گردی

وب گردی