بررسی جزئیات برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی

جلسه هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران با دستور برنامه ریزی های اجرایی انجمن تا پایان سال 96 و بررسی جزئیات دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ جلسه هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران با حضور محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی، احمد صدری دبیر هنری جشنواره آواها و نواهای رضوی، تقی ضرابی رئیس انجمن موسیقی استان تهران، سوسن اصلانی، علیرضا ایلچی و حسام الدین سراج در محل معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه محمد حسین اسماعیلی ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: انجمن موسیقی استان تهران در طول دو سال گذشته اقدامات ارزشمندی در حوزه گسترش فعالیت های موسیقی در استان به انجام رسانده و بی شک این اقدامات نقش بی بدیلی در افزایش فرهنگ عمومی جامعه داشته است. اسماعیلی برگزاری موفق اولین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی در سال 95 را از موفق ترین جشنواره های سال های اخیر در تهران برشمرد که نقش انجمن موسیقی استان تهران در این موفقیت انکارناپذیر است. وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجمن موسیقی استان تهران، در دومین دوره این جشنواره بیش از پیش شاهد ارتقاء کمی و کیفی خواهیم بود.

در ادامه این جلسه تقی ضرابی رئیس انجمن موسیقی استان تهران گفت: موسیقی به عنوان یک هنر تأثیرگذار می تواند در انتقال باورها و ارزش های جامعه نقش بی بدیلی ایفا نماید و در حقیقت موسیقی مهمترین فاکتور فرهنگی در جوامع بشری می باشد. وی تصریح کرد: آیین ها در هر جامعه مورد احترام اقشار گوناگون است و هنرمندان موسیقی با تولید آواها و نواهای ارزشمند و ماندگار احترام خود را به آیین ها ابراز و به نوعی در گسترش آن ها تلاش می کنند .در این راستا تولید و ارائه آواها و نواهای رضوی توسط هنرمندان موسیقی چیزی جز ابراز ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) نیست.

احمد صدری دبیر هنری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در این جلسه مهمترین برنامه پیش روی انجمن موسیقی استان تهران در سال جاری را برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در سطح ملی و با رویکرد بین المللی در مردادماه سالجاری دانست و گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری هر چه شایسته تر این جشنواره صورت پذیرفته و امیدوارم با حضور هنرمندان کشور شاهد برگزاری باشکوه این جشنواره باشیم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: انجام کارهای تبلیغی، ارسال پوستر به سراسر کشور، تهیه تیزر تبلیغاتی جشنواره، تهیه خبر و ارسال به خبرگزاری ها، تهیه لیست کاملی از آثار تولیدی با موضوع رضوی در حوزه موسیقی پاپ، تشکیل سه دبیرخانه مستقل در حوزه موسیقی دستگاهی و نواحی و پاپ، مذاکره با اساتید موسیقی در حوزه موسیقیِ کُرال و آکاپلا، مذاکره با سه گروه خارجی برای دعوت از ایشان برای حضور در جشنواره ، تشکیل جلسات اتاق فکر و شورای سیاستگزاری جشنواره، ساماندهی سایت جشنواره، عقد قرارداد با بنیاد امام رضا(ع) برای تأمین هزینه های جشنواره، مذاکره با دفتر موسیقی و... از اقداماتی است که در این زمینه انجام گرفته است.

حسام الدین سراج نیز با ابراز خرسندی و تشکر از اقدامات صورت گرفته گفت: با توجه به فعالیت ها و اقداماتی که مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در طول سال های گذشته در زمینه تولید آواها و نواهای رضوی داشته ، مناسب است تا با مذاکره و مکاتبه با این مرکز خواستار مشارکت و مساعدت در برگزاری جشنواره باشیم تا از تجربیات و اقدامات آن ها نیز در این راستا استفاده و بهره برداری شود. وی در خصوص برنامه ریزی دقیق برای برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم اختتامیه جشنواره و دعوت از شخصیت های هنری و مسئولین بلندمرتبه تأکید کرد.

پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضای جلسه مصوباتی در خصوص عقد قرارداد با سایر نهادهای هنری و ارگان های ذیربط، جلب مشارکت سازمان های و نهادها، زمان و مکان مراسم اختتامیه جشنواره، تعیین جوایز نفرات برگزیده و تجلیل از اساتید در مراسم اختتامیه به تصویب رسید.

شایان ذکر است تقی ضرابی، محمد حسین اسماعیلی، حسام الدین سراج، احمد صدری، علیرضا ایلچی و خانم سوسن اصلانی اعضای هیئت مدیره انجمن موسیقی استان تهران هستند.

502

کد خبر: 785027

وب گردی

وب گردی