کره‌ جنوبی استقرار سامانه تاد را به حالت تعلیق درآورد

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز اعلام کرد، این کشور هرگونه استقرار بیشتر تجهیزات سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا را تا زمان تکمیل ارزیابی تاثیر زیست محیطی این طرح، به حال تعلیق درمی‌آورد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سال گذشته میلادی سئول در دوره ریاست جمهوری پارک گئون های با استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در خاک خود به بهانه مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی موافقت کرد.

تاکنون در راستای این طرح دو پرتاب گر موشکی این سامانه در شهر سئونگ جو در جنوب کره‌ جنوبی مستقر شده‌اند اما صدها ساکن این شهر علیه این استقرار اعتراضات گسترده انجام دادند.

یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر لزومی برای خارج ساختن دو پرتاب‌گری که مستقر شده وجود ندارد.

این مقام اضافه کرد: با وجود این استقرار تجهیزات بیشتر این سامانه باید بعد از پایان گزارش مربوط به ارزیابی محیط زیستی این طرح انجام شود.

او گفت: ما در حال حاضر این فرایند استقرار را آنقدر فوری نمی‌دانیم که بخواهیم از ارزیابی تاثیر محیط زیستی صرف نظر کنیم.

این تعلیق دو روز بعد از آن اعلام شده که مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی دستور به "تحقیقات مناسب" درباره تاثیر زیست محیطی بالقوه پرتاب‌گرهای موشکی سامانه تاد در منطقه را دارد.

او می خواهد با این طرح رضایت عمومی را از این پروژه جلب کند.

چهار پرتاب‌گر دیگر این سامانه اخیر وارد کره‌ جنوبی شدند اما فعلا در انبارهای پایگاه ارتش آمریکا در این کشور هستند و مستقر نمی‌شوند.

منبع: ایسنا

305

کد خبر: 785072

وب گردی

وب گردی