واکنش نویسنده هری پاتر در پی سفر ترامپ به انگلیس

«جی.کی. رولینگ» نویسنده مشهور رمان‌های «هری پاتر» که از مخالفان سرسخت «دونالد ترامپ» است، برای سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کشورش برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «هافینگتون پست»؛ «جی.کی. رولینگ» نویسنده مطرح انگلیسی که از مدت‌ها پیش «دونالد ترامپ» ـ پیروزِ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ـ را مدام در توییترش به مبارزه می‌طلبد، این‌بار برای نشان دادن اعتراض خود به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس،‌ برنامه‌هایی تدارک دیده و با هوادارانش در توییتر به اشتراک گذاشته است.

«رولینگ» می‌گوید ترجیح می‌داده «ترامپ» به کشورش نمی‌آمده اما اگر بیاید، توییت‌های او را در پلاکاردهای بزرگ به خودش تحویل می‌دهد.

پس از حمله تروریستی اخیر به کنسرتی در لندن که منجر به کشته شدن ۷ تن و زخمی شدن ۴۸ شهروند شد، «دونالد ترامپ» در توییتر خود از «صادق خان» شهردار مسلمان لندن به شدت انتقاد کرد. او از این بحران در انگلیس به نفع خود و ممنوعیت سفر مسافران و پناهجویان از شش کشور مسلمان استفاده کرد و به لندن پیشنهاد کمک داد و خواستار بحث درباره استفاده از سلاح شد.

«رولینگ» درباره اعتراض خود به حضور «ترامپ» در کشورش نوشت: «به جای طراحی پلاکارد، به نظر من توییت‌های خود او را درباره لندن بزرگ کنیم تا هرجا او برای ابراز حمایت می‌رود، همه دوربین‌ها بتوانند پلاکاردها را نشان دهند.»

پس از توییت «رولینگ»، افراد دیگری هم پیشنهادهایی را برای چگونه پذیرایی کردن از این سیاستمدار آمریکایی ارائه دادند. برخی گفتند بهترین راه حل، سکوت، شرکت نکردن در مراسم پیشواز رئیس‌جمهور آمریکا و پشت کردن به اوست، بعضی دیگر نوشتند: «تعداد جمعیت برای او خیلی مهم است، پس حضور صفر درصدی او را ویران می‌کند.»

یکی از شهروندان انگلیسی‌ توییت کرد: «او مسلما از اعتراض بدش می‌آید. پس ترکیب پلاکاردهای بزرگ توییت‌های خودش، سکوت تجمع‌کنندگان و پوشش منفی رسانه‌ها می‌تواند همانی باشد که او از آن متنفر است.»

فرد دیگری هم پیشنهاد داده: «در همان روز از «اوباما» دعوت کنیم و ببینیم «ترامپ» از هو شدن خودش و تشویق شدن «اوباما» چطور خیت می‌شود.»

بعضی هم معتقدند بزرگ کردن پلاکاردهای توییت‌های «ترامپ» ممکن است این تصور را برای او ایجاد کند که این جمعیت از گفته‌های او حمایت می‌کنند.

مخالف‌خوانی‌های نویسنده «کرم ابریشم» در مقابل «دونالد ترامپ» سابقه طولانی دارد و نقطه اوج آن وضع قانون ضدمهاجر توسط «ترامپ» بود. «رولینگ» پیش‌تر اعلام کرده اعتراض علیه رئیس‌جمهور آمریکا را که قانون جدیدش موجب خشم مردم جهان شده، برای خود «یک وظیفه» می‌داند. او درباره قانونی که «ترامپ» وضع کرده، توییت کرد: «دهه ۸۰ که در سازمان عفو بین‌الملل کار می‌کردم، این‌ها داستان‌هایی بود که از سوی زندانیان سیاسی حکومت‌های دیکتاتوری گفته می‌شد.«

نویسنده «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» فردای همان روز نوشته است: «چه فایده‌ای دارد اگر فردی کل دنیا را به دست بیاورد و در عوض روحش را ببازد؟«

واکنش‌های تند «رولینگ» به «ترامپ» باعث شده برخی از کاربران توییتر که او را دنبال می‌کنند، بگویند: «ریاست‌جمهوری آمریکا به یک نویسنده انگلیسی چه ربطی دارد؟». اما «رولینگ» در پاسخ به یکی از همین اعتراض‌ها گفته بود: «وقتی مردی این‌قدر ناآگاه و فردی که بازی دادنش آسان است، تا نوک دماغش به کدهای هسته‌ای نزدیک می‌شود، این مساله به همه ربط دارد.»

منبع: ایسنا

502

کد خبر: 785078

وب گردی

وب گردی