چگونه  جلسه امتحان خود را مدیریت کنیم؟

موفقیت در امتحانات نیازمند دانستن مجموعه ای از نکات ضروری است که توجه به آن ها می تواند در نتیجه بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسکانیوز، برای دانشجویان و دانش آموزان روز امتحان،روزی سرنوشت ساز برای محک زدن نتایج یک دوره تحصیلی است وقبولی در آزمون ها می تواند خستگی زمان صرف شده، تلاش و هزینه ای که برای تحصیل پرداخته اند را از تن خارج کند. اما در این میان مشکل حواس‌پرتی یا عدم تمرکز، مسئله‌ای است که با بالا رفتن مقطع تحصیلی، ممکن است بیش‌تر نمایان ‌شود؛ زیرا تعداد درس‌هایی که یک دانش‌آموز باید آن‌ها را مطالعه کند بیش‌تر شده و به دلیل خستگی و کار بیش‌تر، ذهن مشغولیت بیش‌تری پیدا می‌کند؛ این در حالی است که غلبه بر آن، نیازمند چند نکته ویژه برای مدیریتی بهتر در جلسه امتحان است.

به همین منظور سعی داریم تا در این گزارش این موارد مهم را به شما یادآوری کنیم.

زمان را در اختیار بگیرید!

زمان امتحان دادن را طوری تقسیم بندی کنید که طی دو سوم از مدتی که در اختیار دارید به پاسخ دادن به سوالات اختصاص دهید و یک سوم آن را به مرور کردن پاسخ‌ها بپردازید.

اگر پاسخ سوالی را نمی دانید از آن گذر کنید

وقت خود را با فکرکردن در مورد سؤال‌های مشکل که جواب آنها را نمی‌دانید به هدر ندهید. درصورتی که پاسخ سؤالی را نمیدانید، آن را علامت بزنید و به سؤال بعدی بپردازید. در پایان می‌توانید به این گونه سؤال‌ها بیشتر فکر کنید و احتمالا جواب آنها را به طور صحیح بدهید.

تمام سوالات را به یکباره نخوانید!

به منظور افزایش تمرکز، پس از دریافت برگه سؤال‌ها، ابتدا با برگه‌ای که مخصوص پاسخ‌هاست روی سؤال‌ها را پوشانده و سپس شروع به خواندن سوال‌ها و جواب دادن به آنها یکی پس از دیگری نمائید. اگر پاسخ سؤال اول را دانستید شروع به نوشتن آن بکنید، در غیراین صورت به سؤال دوم بپردازید. بهتراست قبل ازشروع به پاسخ دادن به سؤال‌ها تمام آنها را نخوانید. زیرا این امر تمرکز شما را کاهش می‌دهد.

فکرهای منفی را از خود دور کنید

در شروع امتحان خودتان را با این جمله که «امتحان سخت است»نترسانید. بسیاری از دانش آموزان در همان لحظه‌ای که در حال خواندن سؤال هستند، پیش خودشان زیر لب تکرار می‌کنند که این سؤال سخت است. چنین دانش آموزانی هرگز نمی‌توانند به طور دقیق به سؤال‌ها پاسخ دهند. بهتر آن است که در زمانی که در حال خواندن سؤال هستید تمام تمرکز شما فقط بر روی سؤال باشد.

گاهی سوال ها به شما پاسخ می دهند!

قبل از شروع کردن به پاسخ دادن به هر سؤال، آن را با دقت بخوانید و سعی کنید ابتدا دقیقا بفهمید که چه موضوعی در سؤال مطرح شده است. اعتقاد بر این است که حدود پنجاه درصد از جواب در خود سؤال پنهان هست.

مرور کنید تا چیزی از قلم نیوفتد!

در صورتی که در پایان جلسه امتحان وقت اضافه داشتید، بهتر است که جواب سؤال‌ها را مرور کنید تا اگر اشکالی در آنها وجود دارد پیدا کنید و آنها را برطرف کنید.

عجول نباشید!

هرگز برای خارج شدن از جلسه امتحان عجله نداشته باشید. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان محتویات کتاب را کاملا فهمیده‌اند، اما از آن جائی که در جلسه امتحان کمی عجله می کنند نمرات مطلوبی به دست نمی آورند.

200/202

کد خبر: 785150

وب گردی

وب گردی