مسئولین باید از پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی بهره ببرند

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز امروز در دیدار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت :مسئولین محترم استان باید برای استفاده از امکانات و پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی با اشاره به ایام سالگرد امام راحل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از یادگارهای امام راحل و یکی از محصولات نظام اسلامی است و باید دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید و جوانان جامعه گفته شود و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از این دستاوردهاست.

امام جمعه تبریز گفت: امروز پس از 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و 29 سال از فقدان امام راحل، راه و خط امام توسط مقام معظم رهبری تداوم یافته و با رهبری معظم له شاهد آرامش، امنیت و ثبات کشورمان هستیم آن هم در وضعی که تمام دنیا را خشم و خشونت فرا گرفته است.

او با اشاره به حادثه ترور سال 60 مقام معظم رهبری گفت: عقیم ماندن بمب گذاری دشمنان اسلام و ایران، عنایت خداوندی بوده که ملت ایران و جهان اسلام بتوانند از وجود معظم له بهره مند شوند.

آیت الله آل هاشم به آمار بالای دانشجویان و دانش آموختگان در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: افزایش قابل توجه آمار دانشجویان و دانش آموختگان نسبت به سال های اولیه پیروزی انقلاب، مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است که نیمی ازبارآموزشی کشور را بر دوش می کشد.

او با اشاره به وجود دکتر انگجی در ریاست فعلی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری ایشان از خاندان انگجی یاد بردند که نشان از اهمیت و بزرگی این خاندان بود لذا وجود دکتر انگجی که عضو این خاندان برجسته هستند امتیاز بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می آید.

او گفت: مسئولین استان می بایست در پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی مثل احیای دریاچه ارومیه از پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی و از نظرات و تخصص اساتید آن بهره ببرند.

در ابتدای این دیدار دکتر سید جواد انگجی ضمن تبریک انتصاب شایسته آیت الله آل هاشم به سمت امام جمعه تبریز، به ارائه گزارش از دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به سهم خود بیشترین خدمات را به کشورمان از بدو تأسیس داشته و نقش بارزی در توسعه علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور درطول بعد از انقلاب داشته است.

دکتر انگجی در خاتمه خواهان همکاری بیشتر همه مسئولین جهت ارتقای سطح علمی دانشگاه شد.

201/204

کد خبر: 785152

وب گردی

وب گردی