عمار حکیم با محکومیت حملات تروریستی در تهران: منبع افراط گرایی باید خشکانده شود

رهبر ائتلاف ملی فراگیرترین مجموعه سیاسی که دولت و بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق را در اختیار دارد، با محکومیت حملات تروریستی امروز چهارشنبه در تهران تاکید کرد که باید منابع افراط گرایی در منطقه خشکانده شود.

به گزارش ایسکانیوز'سید عمار حکیم' روز چهارشنبه در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد به شدت این رفتارهای جنایتکارانه را که درصدد بی ثباتی امنیتی و ناآرامی در جمهوری اسلامی ایران است، محکوم می کند.
وی اضافه کرد که جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه در پیشاپیش کشورهایی است که با تروریسم می جنگد و مواضع ستایش آمیزی در این خصوص دارد، در معرض این هجوم جنایتکارانه قرار گرفته است.
رهبر ائتلاف ملی تاکید کرده است که ضروری است که تدابیر عملی و جدی برای مقابله با افراط گرایی و خشکاندن منابع فکری و مالی آن اتخاذ شود.
سید عمار حکیم خاطر نشان کرده است که بار دیگر کشورهای منطقه را به برگزاری یک اجلاس منطقه ای برای دستیابی به یک راهبرد امنیت منطقه ای برای مبارزه حقیقی با تروریسم و نجات جهان از آفت و شرارت آن فرامی خواند.
رهبر ائتلاف ملی یادآور شده است که با نگرانی اخبار حادثه تروریستی که تهران پایتخت ایران امروز (چهارشنبه) شاهد آن بوده و تعدادی قربانی برجای گذاشت، دنبال کرده است.
سید عمار حکیم با رهبری و مردم در ایران ابراز همبستگی کرده و به خاطر قربانیان این حادثه به دولت و ملت ایران تسلیت گفته است.
وی همچنین برای شهدای این حادثه مغفرت و رحمت و برای بستگانشان صبر و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرده است.
صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، تاکنون شهادت دو نفر و مجروح شدن بیش از 30 نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. دو نفر از مهاجمان نیز در مجلس به هلاکت رسیده اند و عملیات ضد تروریستی همچنان ادامه دارد.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 785187

وب گردی

وب گردی